Bukefalos 28 år!

Fredags frågan!

Pigalle

Trådstartare
Eftersom jag jobbar inom omsorgen ( hemtjänst) så har jag upptäckt ett fenomen som jag funderat över. Nu när det är nytt år har en del av vårdtagarna fått såna personliga kalendrar med egna bilder.
Oftast då från sina barnbarn där det endast är bilder på deras barn. Råkade se en häromdagen och tittade på alla bilder. Kunde inte bli mer tråkigtO_o bara massa bilder på ungarna och inte en enda på varken föräldrarna eller nån bild av de som fått kalendern.
Jag har själv fått en sån kalender av min syster med bilder på mig, och våra dåvarande djur osv.
Finns det någon här på Buke som fått en sån kalender på bilder på barnbarnen endast och gillar dom? Jag är varken mamma, el mormor. Men är inte dessa kalendrar lite fantasilösa:confused:
 
Min syster är väääldigt duktig på att ge bort sånna. 12 bilder på hennes två knattar. Har säkert gett bort sånna i julklapp i tre år.. Och dessutom bara till mormor och gammelmormor/farmor/farfar osv. Skit tråkigt ju!
 
Det låter skittråkigt!
Skulle också isf hellre ha på mina egna barn (men gärna ihop med barnbarnen), mina djur, kanske nån på mig, det får gärna vara blandat och det ska vara fotat ute i naturen och bilden ska höra ihop med rätt månad (vinterbilder under vintermånaderna osv..).
Inte bara barnbilder rakt igenom.
Men vem vet, jag kanske ändrar mig när jag blir mormor :D Än så länge är jag bara mamma...
 
Det värsta är ju att de stackars mor/farföräldrarna har lite som uppgift att de måste tycka om eländet också.. Fasen vilken idétorka med bara barnbarn(sbarn)...
 
Jag har varken barn eller barnbarn men hade jag fått en kalender endast med bilder på min hund eller häst(som är/var mina bebisar), jag hade älskat det! :love:

En jul i min yngre tonår hade jag inte råd med julklappar så jag gav bort bilder på mig själv till släkten, haha!:o Det var faktiskt uppskattat av "di gamle" :D
 
Vi ger bort det, eftersom det är ett önskemål. Det blir bilder på BARNET och hunden, under olika aktiviteter, ex svampplockning, första aborren osv. Ingen har hittills efterfrågat min nuna, det är BARNET som de inte träffar så ofta som de önskar som de vill se.
 
Det värsta är ju att de stackars mor/farföräldrarna har lite som uppgift att de måste tycka om eländet också.. Fasen vilken idétorka med bara barnbarn(sbarn)...

Ja det var faktiskt idétorka. Det hade nog varit mer skoj om kalendern de fick åtminstone hade haft nån bild på barnen eller barnbarnen ( som jaf iaf hört hen pratar om) och nån bild på sig själv?
Syrran och jag gav i några år bort en bildkalender till pappa. Vi tog tex gamla bilder på honom när han var ung, mycket uppskattat:D
Visst kan jag förstå att barnbarnen/barn är söta och så, men det känns så själviskt på nåt sätt att alla bilder ska vara på dem:cautious:
 
Det är väl OK när det är släkten. Men när vänner och bekanta börjar bomba en med hälsningar och de bara är bilder på barn - då lackar jag ur i smyg.

Det är ju kompisen jag gillar. Inte barnet. Det finns ingen självklar koppling till barnälskan på det viset. Ungefär som om man skulle sända en vän bilder på sina föräldrar - du gillar mig alltså måste du längta efter mina päron.....

Fick en gång en länk av en bekant, till hens hemliga sida på nätet med bara barnbilder. Suck. Jag kände ju inte ens barnen.
 
Jag har inte fått någon kalender (än) men jag har gett bort en kalender till en vän med bilder på hennes hästar och sambo. Gjort egna kalendrar med bilder på mina djur. Om jag fick kalender av mina barn skulle jag mycket hellre vilja ha bilder på barnbarnen än på deras föräldrar i alla fall, och absolut inte bilder på mig själv!
 
Jag (och de flesta andra i familjen/släkten) fick en sån kalender av min syster och hennes man på deras dotter. Älskar den! :love: (och då är jag generellt INTE förtjust i barn). Pappan har dessutom lagt ner tid på att välja bilder från motsvarande månad förra året, så på januaribilden är hon 6 månader och på decemberbilden 1,5 år.
 
Vi fick en sådan kalender i julklapp på mitt lilla bonusbarnbarn och vi älskar den :love:
Varför skulle vi vara med på bild? Varandra ser vi varje dag och oss själva kan vi se i spegeln om vi har lust men våran lilla tjejja ser vi inte varje dag. Jag blir faktiskt ledsen när folk skriver att det är en tråkig present och gör sig lustiga över den och kallar den för elände. Jag och min sambo tycker att den är fullkomligt underbar!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Relationer När är det rimligt att vuxen-barn relationen övergår till vuxen-vuxen relation? Jag läste den här artikeln...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
26 895
Senast: Petruska
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp