Bukefalos 28 år!

videnlis

Trådstartare
Till hurdana hästar har ni Freeform? Vilken modell??
Vad tycker ni om sadeln?
Jag har min shortback Freegate plus till min islänning. Inte den perfekta sadeln, men den går.
Sadelgjordsstropparna är urdåliga på den, dom skall jag byta.Jättebekväm.

 
Sv: Freeform

Jag har en freeform Liberty icelandic.

Använt på varmblod- och kallblodtravare. Den är en bekväm sadel som är stabil för att vara bomlös. En av mina favoriter när det kommer till bomlösa och är överlag nöjd.

Gillar inte riktigt fästena till stiglädren och eftersom stöden är fasta så stör dem mig lite då jag tycker att de egentligen är lite felplacerade för mig. Funkar dock för lättare dressyr och uteritter i lugnare tempo.

Använder min som variation till bomsadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 464
Senast: caballus
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 116
Senast: Marvin
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 352
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 780
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp