Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Freestyle Reining

L

Little_Chance

Vilka rörelser/moment är obligatoriska i den grenen?
Funderar seriöst på att utsätta mig :D

Hejsan!
Ingår gör att du skall göra galoppombyte åt båda hållen, rollback åt båda hållen, stoppa, göra stora & små volter, spinna 4 varv åt båda hållen samt att backa. Precis som i vanligt reiningmönster alltså..
tror inte att jag glömde nåt...
Däremot kan du lägga till sådant som normalt inte ingår i ett reiningprogram, tex trav, ökad trav skritt, galoppseriebyten, you name it! :idea:

H

hotrodder

4 spin åt varje håll, 2 byten och 3 stop tror jag är det enda som är obligatoriskt. Brukar ofta stå i proppen vad som gäller eftersom det inte är någon "riktig" gren.

Malin

W

western_boy

Sv: Freestyle Reining

hehe om du inte är säker på alla moment kolla i regelboken :)

P

Paxinarion

Sv: Re: Freestyle Reining

4 spin åt varje håll, 2 byten och 3 stop tror jag är det enda som är obligatoriskt. Brukar ofta stå i proppen vad som gäller eftersom det inte är någon "riktig" gren.

Malin

enligt nya wrasboken e de så. du kan lägga till lite rörelser om du vill.
Du sätter hop ett mönster till egen musik och klär ut dig om du vill.
Du får rida med vilket bett du vill , eller inget, du får även rida utan sadel:banana:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5121 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Omröstning
Tävling Från och med TR1 2019 försvann ju de obligatoriska placeringsfärgerna på prisrosetterna. Vi tog oss an den utmaningen till vår...
2
Svar
28
· Visningar
4 214
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
876
Övr.Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
784
Övr.Hund Har efter mycket om och men i princip helt bestämt mig för vilken tröja jag ska köpa till damerna. Jag vill ha något som sitter tight...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Att banta en hund
  • Oseriös avel 2021

Hästrelaterat

• Vibrationer hästtransport