Freestyle Reining

L

Little_Chance

Vilka rörelser/moment är obligatoriska i den grenen?
Funderar seriöst på att utsätta mig :D
 
Hejsan!
Ingår gör att du skall göra galoppombyte åt båda hållen, rollback åt båda hållen, stoppa, göra stora & små volter, spinna 4 varv åt båda hållen samt att backa. Precis som i vanligt reiningmönster alltså..
tror inte att jag glömde nåt...
Däremot kan du lägga till sådant som normalt inte ingår i ett reiningprogram, tex trav, ökad trav skritt, galoppseriebyten, you name it! :idea:
 
4 spin åt varje håll, 2 byten och 3 stop tror jag är det enda som är obligatoriskt. Brukar ofta stå i proppen vad som gäller eftersom det inte är någon "riktig" gren.


Malin
 
Då var det där med att spinna då.. -sucka-
Men tack så mycket! :bow:
 
Sv: Freestyle Reining

hehe om du inte är säker på alla moment kolla i regelboken :)
 
Sv: Re: Freestyle Reining

4 spin åt varje håll, 2 byten och 3 stop tror jag är det enda som är obligatoriskt. Brukar ofta stå i proppen vad som gäller eftersom det inte är någon "riktig" gren.


Malin

enligt nya wrasboken e de så. du kan lägga till lite rörelser om du vill.
Du sätter hop ett mönster till egen musik och klär ut dig om du vill.
Du får rida med vilket bett du vill , eller inget, du får även rida utan sadel:banana:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 088
Senast: Araminta
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
877
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 145
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp