Fri betsling

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 2 982
Sv: Fri betsling

jag har aldrig ridit och tävlat någon häst som jag kännt inte fungerar bra på de redan tillåtna betten.

men är ändå för en större bett frihet inom dressyrtävlan, därför valde jag att svara.

rakt äppelsyntet bett. Visst funkar det bra på vanligt, men det bettet är absolut vårat mirakelbett. Skulle gärna rida på hack också...

På gamla märren enbart remontgrimma eller kandar med stång + remont eller kapson.
Anledningen är att hon fick "panik" av tränsbett. Iofs var det aldrig aktuellt att starta henne men utifall om att...

MVH / Kajsa - för tillfället hästlös

Jag föredra ett rakt silikonbett, finns inget bättre:smirk:

verkar som de flesta vill ha rakt syntetbett, vi kanske skulle skriva en namnlista till ridsportsförbundet:idea:;)

Tredelat med vanliga ringar.
Det är det min häst fungerar bäst på, och det är jag väldigt tacksam för!:bow:

Jag skulle rida bettlöst. Hoppas jag får vara med här ändå! :angel:

nu går min häst väldigt bra på ett vanligt tredelat bett men jag skulle gärna se att oledade tränsbett var tillåtna samt hack.

Skulle ändå rida på tredelat med rörliga ringar.

Ett rakt Novabett på C-ponnyn.
I övrigt vanliga tredelade bett, vet ej om de skulle gå bättre med ngt annat, idag förbjudet, då vi inte testat ngt annat än de tillåtna på dom.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lyssnade på denna https://podcasts.apple.com/se/podcast/p3-dystopia/id1371967398?i=1000681621452 Har ni lyssnat? Eller lyssnat/läst på...
Svar
0
· Visningar
135
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 654
Senast: Shaggy
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 571
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka