Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fri Skritt???

J

Joachim1

vi har köpt en vallack efter le mexico som gått msv. nu ska min dotter tävla lätt b. Men Friskritt?? vad är det.? får hästen gå hur den vill då?? :confused:

Sv: Fri Skritt???

Hästen ska skritta på helt lång tygel, enligt den väg som anges i programmet. Den ska sänka nacken, och skritta på med bra övertramp. Den ska röra sig genom hela kroppen i skritten.

Sv: Fri Skritt???

Gå på tygeln ska de göra i alla program. Kraven på samling blir högre, ju högre upp i klasserna man kommer.
Fri skritt är ju bara en programpunkt. När du kommer högre upp i klasserna finns ökad skritt, istället för fri skritt. Då ska hästen gå likadant som i den fria skritten, men med en sträckt tygel, så att ryttaren har kontakt med hästens mun.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5535 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ridning Bakgrund häst: Hingst 20+ år, tävlas Msv dressyr. Relevant information för inlägget är att han ibland, tex nu efter vilan försöker komma...
Svar
13
· Visningar
1 262
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
535
Ridning Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att...
Svar
0
· Visningar
155
Ridning Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att...
Svar
0
· Visningar
148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?