Bukefalos 28 år!

Frikosttips

MsSleepalot

Trådstartare
Har ni nå tips på frukost jag kan ge min 7 månaders kille? Dyrt och tråkigt att ge köpgröt hela tiden...vågar man ge mannagrynsgröt? Vad har ni givit era små?:)
 
Sv: Frikosttips

Jag gör egen havregrynsgröt till dottern, då kan man smaksätta med vilken frukt/sylt man vill. Jag brukar mortla så att gröten blir lite finare i konsistensen. Jag tror mannagrynsgröt går bra också, Turbofling (har jag för mig det är) brukar koka med vatten. Kommer inte ihåg helt hur hon gjorde.
 
Sv: Frikosttips

Jag gör precis som vanligt men tar en del mjölk och två delar vatten (antal gryn precis som om man skulle koka med bara vatten). Blandar sen med frukt och ibland lite kanel.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Amha
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 709
Senast: JohannaB
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Amha
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 126
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp