Friskt vågat hälften vunnet... eller ett steg fram och sju tillbaka...

rabalder

Trådstartare
Var ett par månader sedan jag skrev om min blivande flytt till Göteborg. Jag satsade allt, sade upp mig från ett fast jobb, lade ut mitt hus till försäljning och lämnade ut mina djur på foder. Flyttade ihop med en man jag bara träffat ett par gånger och skrev på för ett nytt fast jobb.
Sen gick allt åt skogen. Eller... efter två dagar hörde personen jag betalat för att ta hand om mina hundar i tre månader av sig och sa att det funkar inte så jag behövde hämta dem direkt. Och jag var inneboende hos min nya kärlek dit jag inte kunde ta dem. Löste det med en kennel som föder upp samma ras. Lugnt i två dagar till kärleken berättar att det ska flytta in ytterligare en kvinna till oss som ligger i separation och behöver bo där till 1 september och att det skulle vara bra om hon och jag kunde dela vardagsrummet.... Ja, vad ska man säga. Några timmar senare bodde jag istället på hotell. Samma kväll får jag ett meddelande om att inte heller hos uppfödaren kunde hundarna stanna eftersom den ena nu börjat slåss med den andra om alla tikar som var där. Så jag stod plötsligt helt utan bostad och med en hund som behövde hämtas omedelbart. Eftersom jag är en fena på lösningar lyckades jag få tag på en andrahandsetta till sista juli och en snäll arbetskamrat som kunde ta hunden som behövt hämtas. Nu har det gått en vecka till och hon ringer och säger att det funkar inte där heller för att han skäller när han lämnas.
Jag må vara stark som en oxe och envis som en åsna men nu vet jag vare sig in eller ut längre. Vad har jag gjort? Kan inte bara flytta tillbaka heller för jag har både uppsägningstid och är utan jobb om jag åker tillbaka nu.
Är det någon som inte har huvudet fullt med gråt som kan komma på en blixtsnabb och bra lösning månntro?
 
Nej vad jobbigt! Vilken märklig situation att det dök upp en till kvinna från ingenstans som skulle bo där till september!!! Och så hundvakten som backar plötsligt! Och så vidare. Det brukar finnas många studentboenden att hyra under sommarmånaderna iallafall, om du bor någonstans där det finns studenter vill säga.

Styrkekramar!
 
Om du bodde med kärleken, varför skulle du behöva dela vardagsrummet med nån kvinnlig bekant som behövde hysas in tillfälligt och varför gick inte hunden/arna att ta dit :confused:

Känns lite brådstörtat, både med flytten dit och sen därifrån. Så mitt tips är; Andas, snacka med kärleken, för är han en sån så bör han ju vara en del av lösningen på detta trassel som du sitter i nu. Tycker jag.
 
Kan du ha hundarna hemma fast du jobbar, hinner du med dom menar jag? Dagmatte?
Rent spontant känns det som att du borde fundera på var i landet du vill bo och söka jobb där redan nu.
 
Vad tråkigt att det blev som det blev! Är inte helt med dock, hur kom det sig att du bodde med honom? I din förra tråd skrev du ju att ni inte skulle bo ihop och att
I övrigt kommer jag ha jobb och boende och intressen helt oberoende av honom.
?
 
@rabalder Hämta hem hundarna till andrahandsettan och börja leta nytt boende i Gbg alt hemmavid? Har du sparpengar, dvs kan du klara dig utan jobb ett tag om du skulle vilja flytta tillbaka?
Det är hundförbud här. Har mailat på en stuga utanför Kungälv nu men inte fått något svar ännu. Verkar omöjligt att få hyra i andra hand i stan med hundar.
 
Vad tråkigt att det blev som det blev! Är inte helt med dock, hur kom det sig att du bodde med honom? I din förra tråd skrev du ju att ni inte skulle bo ihop och att

?
Jo, det blev så för att det lilla huset (rucklet) jag skulle hyra inte gick att bo i och plötsligt stod jag med ett jobb som skulle börja bara en vecka senare och ingenstans att bo. Så han erbjöd mig att bo där över sommaren. Det funkade inte alls.
 
Jo, det blev så för att det lilla huset (rucklet) jag skulle hyra inte gick att bo i och plötsligt stod jag med ett jobb som skulle börja bara en vecka senare och ingenstans att bo. Så han erbjöd mig att bo där över sommaren. Det funkade inte alls.
Skitsituation. Avundas dig inte.

Hitta nån stuga du kan köpa? Jag tror på dig. Som de sa - du är en fena på lösningar. Klart det finns nånstans för er att bo. Tappa inte hoppet, leta vidare!
Kollade hemnet. Gtb - fritidshus. Hittade flera små till billig peng som kan fungera som andrahandslösningar tills du kan byta upp dig till nåt vettigt.
 
Läste förra tråden. Och tyckte det verkade så mycket ogenomtänkt. Hade tom tanke på om det är en trolltråd. Är det på riktigt så hoppas jag du finner en lösning snabbt. Men är mannen något att satsa på? Annars kanske det inte är någon mening alls att stanna i GBG.
 
Läste förra tråden. Och tyckte det verkade så mycket ogenomtänkt. Hade tom tanke på om det är en trolltråd. Är det på riktigt så hoppas jag du finner en lösning snabbt. Men är mannen något att satsa på? Annars kanske det inte är någon mening alls att stanna i GBG.
Förlåt, men hur hjälper det TS att lägga ytterligare skuld på hennes axlar? Hon tog en chansning, det gick inte så bra, och det är hon fullt medveten om. Hade det varit jag i TS situation så hade jag blivit jätteledsen/förbannad över ditt inlägg.
 
TS, hur var det....jobbade du i Göteborg?
Har du testat med att annonsera alla lokala Facebookgrupper ?
Småhus och stugor finns lantligt norr om Göteborg. Smacka på med efterlysningar i olika grupper.

Synd att grannen fick sålt sitt hus :(
 
Skitsituation. Avundas dig inte.

Hitta nån stuga du kan köpa? Jag tror på dig. Som de sa - du är en fena på lösningar. Klart det finns nånstans för er att bo. Tappa inte hoppet, leta vidare!
Kollade hemnet. Gtb - fritidshus. Hittade flera små till billig peng som kan fungera som andrahandslösningar tills du kan byta upp dig till nåt vettigt.
Helt enig med dig!
@rabalder du har resurser o du är stark, var glad för att du klarade dig undan en smått omöjlig situation. Tänk vidare, vill du stanna i Göteborg, eller satsa på något helt nytt? Fundera vidare o staka ut din framtid. Försök lösa så du kan leva tillsammans med hundarna.
ina_console.gif
 
Läste förra tråden. Och tyckte det verkade så mycket ogenomtänkt. Hade tom tanke på om det är en trolltråd. Är det på riktigt så hoppas jag du finner en lösning snabbt. Men är mannen något att satsa på? Annars kanske det inte är någon mening alls att stanna i GBG.

Och vad fick du ut av att återigen kalla TS för troll? Varför inte låta bli tråden helt? Skulle du uppskatta att bli kallad troll om du sitter i skiten rejält?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
15 053
Senast: Pudelägare
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 422
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp