Bukefalos 28 år!

abc

Trådstartare
Vad finns det för olika frisyrer/klippningar på långhåriga katter?
Gärna bilder.
 
Sv: Frisyrer

Ja alltså, långhåriga katter klipps eller rakas bara när det verkligen behövs, t.ex. p.g.a. svåra tovor eller i samband med operation. Av mina katter är det bara Oberon som haft en konstgjord frisyr en gång. Det var i samband med en öroninflammation som veterinären rakade bort pälsen i och framför vänster öra.

 
Sv: Frisyrer

Jag har varit hos veterinären och rakat min långhåriga katt på bakre halvan så att han liknade en pudel.
Det var för att han hade tovor som inte gick att reda ut.
Annars klipper man väl inte långhåriga katter i frisyrer?? Dom ska ju vara långhåriga som Norsk skogkatt! :)
 
Sv: Frisyrer

Nä varför ska man raka dom? Dom är ju fina precis som dom är :)

Men om jag lyckas så kommer här en bild på en rakad katt på grund av tovor.


222700_198710223504596_3061666_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
31
· Visningar
1 140
Senast: Idahoe
·
Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
2 032
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Gnist
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp