Frisyrhjälp!

parellikusken

Trådstartare
Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp håret snyggt, så allt ser slarvigt ut. 😅
Jag har dessutom en dassig mörkblond färg som inte gör någon glad.

Jag behöver en förändring!

Den frisyr jag trivts bäst i förut har varit kort frisyr liknande pottfrilla. Det är tyvärr inte aktuellt just nu då jag inte har råd att gå till frisören då ofta som det skulle krävas för att hålla den i trim.

Skulle vilja ha en mellanlång frisyr som ser ut att den är menad, alltså att det finns en tanke bakom den. Till skillnad från nuvarande frisyr som bara hände. 😅

Har funderat på att blondera slingor för att ljusa upp det lite, men känns rätt dyrt på salong och vågar mig inte på det hemma.

Hur som helst, kasta ut frisyrtips! 😀

Såhär ser jag ut nu, tänk bort kepsen..
20210410_165640.jpg
 
Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp håret snyggt, så allt ser slarvigt ut. 😅
Jag har dessutom en dassig mörkblond färg som inte gör någon glad.

Jag behöver en förändring!

Den frisyr jag trivts bäst i förut har varit kort frisyr liknande pottfrilla. Det är tyvärr inte aktuellt just nu då jag inte har råd att gå till frisören då ofta som det skulle krävas för att hålla den i trim.

Skulle vilja ha en mellanlång frisyr som ser ut att den är menad, alltså att det finns en tanke bakom den. Till skillnad från nuvarande frisyr som bara hände. 😅

Har funderat på att blondera slingor för att ljusa upp det lite, men känns rätt dyrt på salong och vågar mig inte på det hemma.

Hur som helst, kasta ut frisyrtips! 😀

Såhär ser jag ut nu, tänk bort kepsen..Visa bifogad fil 68374
Googla lob gardinlugg och se om ngt sådant kan vara intressant. Luggen kan man ju hålla efter själv lite. Och du kan variera med uppsatt om du vill få väck håret.
Och gardinandet i luggen går ju att antingen låta bara vara gardiner till att klippa in lugg som gradvis blir gardinlugg åt sidorna.
 
Som ovan så tror jag också på en lob, längre variant av bob helt enkelt! Klippa upp det lite för att få in lite extra volym kanske? Snygga hårspännen där du kan sätta upp luggen i olika varianter kan göra jättestor skillnad också! Bara svep luggen åt ena sidan och dit med ett hårspänne - klart!

En toning istället för att blondera slingor skulle jag testa. Wella har en med färgen "Arizona gold" jag rent spontant tänker på, liknar din egen färg men lite varmare och snäppet mörkare.
 
Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp håret snyggt, så allt ser slarvigt ut. 😅
Jag har dessutom en dassig mörkblond färg som inte gör någon glad.

Jag behöver en förändring!

Den frisyr jag trivts bäst i förut har varit kort frisyr liknande pottfrilla. Det är tyvärr inte aktuellt just nu då jag inte har råd att gå till frisören då ofta som det skulle krävas för att hålla den i trim.

Skulle vilja ha en mellanlång frisyr som ser ut att den är menad, alltså att det finns en tanke bakom den. Till skillnad från nuvarande frisyr som bara hände. 😅

Har funderat på att blondera slingor för att ljusa upp det lite, men känns rätt dyrt på salong och vågar mig inte på det hemma.

Hur som helst, kasta ut frisyrtips! 😀

Såhär ser jag ut nu, tänk bort kepsen..Visa bifogad fil 68374
Jag tycker du har supersnygg nyans på håret! :love:
 
Det där är inte vad jag kallar en dassig färg utan en trevlig mörk/mellanblond sådan.
Angående frisyr så en lite kortare frisyr. Utan lugg om du ofta använder huvudbonader som keps och mössa då är luggen mest i vägen upplever jag.

Jag använder mössa eller keps varje dag och tycker luggen tillför mycket!

@parellikusken Du har ju jättefin hårfärg? Jag tänker lite uppklippt och en lugg, klipp inte av dig allt!
 
Tack för alla idéer!

Har haft lugg innan, men trivdes inte i den. Men jag gillar idén med lugg, så ska kolla olika luggtyper och se om jag hittar någon jag gillar. 🙂
 
Kan du visa någon bild på en snygg sidecut? 🙂
Kan nog underhålla den så länge det inte innefattar frisör.
Jag tänkte raka på båda sidor, och sen ha det långa i en knut på huvudet. Jag vet inte riktigt om jag vågar säga att jag började inse att det är skitsnyggt efter att ha tittat på Big Brother och sett en av deltagarnas hår (Judith).
 
Håller med andra om hårfärgen, den är det ju absolut inget fel på! Däremot gissar jag att håret är lite slitet och skulle må bra av att bli lite kortare. Kanske du kan ta dig till frisör och be om att få en del avkapat, kanske i en längd som gör att det blir enklare att själv variera frisyrer en del?

Jag har upptäckt att med den längd jag har nu så går det lättare att sätta upp på olika sätt och fläta på olika sätt jämfört med när jag hade kortare hår (och riktigt långt hår känns mest bökigt, varmt och opraktiskt). Så det enbart har fått mig att gilla håret mer än tidigare, innan kändes allt med det trist.
 
Jag tänkte raka på båda sidor, och sen ha det långa i en knut på huvudet. Jag vet inte riktigt om jag vågar säga att jag började inse att det är skitsnyggt efter att ha tittat på Big Brother och sett en av deltagarnas hår (Judith).
Det låter iofs snyggt!

Nackdelen är väl iofs hur det ser ut när man ledsnar och ska låta det växa ut. Har en tendens att ledsna på grejer. 😅
Men samtidigt är det ju snyggt..
 
Håller med andra om hårfärgen, den är det ju absolut inget fel på! Däremot gissar jag att håret är lite slitet och skulle må bra av att bli lite kortare. Kanske du kan ta dig till frisör och be om att få en del avkapat, kanske i en längd som gör att det blir enklare att själv variera frisyrer en del?

Jag har upptäckt att med den längd jag har nu så går det lättare att sätta upp på olika sätt och fläta på olika sätt jämfört med när jag hade kortare hår (och riktigt långt hår känns mest bökigt, varmt och opraktiskt). Så det enbart har fått mig att gilla håret mer än tidigare, innan kändes allt med det trist.
Definitivt slitet i topparna. Det är en anledning till att klippa det.
Är dock usel på att göra frisyrer på mig själv, så skulle behöva något som är snyggt utsläppt också.
Tittat på YT och försökt härma frisyrer, men nej.. 😅
 
Definitivt slitet i topparna. Det är en anledning till att klippa det.
Är dock usel på att göra frisyrer på mig själv, så skulle behöva något som är snyggt utsläppt också.
Tittat på YT och försökt härma frisyrer, men nej.. 😅
Gör en eller två inbakade flätor när du ska sova, släpp ut flätorna på morgonen och gör t ex en sidbena, kanske sätt upp någon slinga med hårspänne. Blir fina lockar och är väldigt enkelt att fixa. :)
 
Gör en eller två inbakade flätor när du ska sova, släpp ut flätorna på morgonen och gör t ex en sidbena, kanske sätt upp någon slinga med hårspänne. Blir fina lockar och är väldigt enkelt att fixa. :)
Bra tips!
Det ska jag testa! 🙂

Det första jag tänkte när jag såg fotot var - vilken underbar hårfärg!!
Haha, tack!
Varje gång jag ser en spegel tänker jag det motsatta.. Men kanske kan tänka om lite. 🙂
 
Haha, tack!
Varje gång jag ser en spegel tänker jag det motsatta.. Men kanske kan tänka om lite. 🙂
Jag tror du kan tänka om när det gäller hårfärgen om du får en frisyr du trivs i, och så kanske du kan testa kläder i någon annan färg som framhäver hårfärgen mer? Inte heller jag gillade min hårfärg och färgade länge, sedan orkade jag inte hålla på med det (och kände inte att det var riktigt rätt att hålla på med miljödumma medel bara för att se bra ut..) och under tiden det skulle växa ut och försvinna så såg det verkligen hemskt ut. Men, nu när jag är tillbaka till min riktiga hårfärg så känns det ok, och vid bra hårdagar så kan det t.o.m. kännas riktigt snyggt.

Självklart kan du färga och fixa om du vill det, men börja med frisyren! Framförallt om du har en tendens att tröttna på saker och inte orkar hålla på så mycket. Då är det betydligt smidigare med naturlig hårfärg och någon typ av frisyr/längd som gör håret lätt att variera.
 
Jag tror du kan tänka om när det gäller hårfärgen om du får en frisyr du trivs i, och så kanske du kan testa kläder i någon annan färg som framhäver hårfärgen mer? Inte heller jag gillade min hårfärg och färgade länge, sedan orkade jag inte hålla på med det (och kände inte att det var riktigt rätt att hålla på med miljödumma medel bara för att se bra ut..) och under tiden det skulle växa ut och försvinna så såg det verkligen hemskt ut. Men, nu när jag är tillbaka till min riktiga hårfärg så känns det ok, och vid bra hårdagar så kan det t.o.m. kännas riktigt snyggt.

Självklart kan du färga och fixa om du vill det, men börja med frisyren! Framförallt om du har en tendens att tröttna på saker och inte orkar hålla på så mycket. Då är det betydligt smidigare med naturlig hårfärg och någon typ av frisyr/längd som gör håret lätt att variera.
Är nog smart att börja med frisyr ja, tack för det rådet. 🙂

Har inte råd att köpa nya kläder nu, och har hyfsat mycket kläder som jag tycker mycket om. Färgerna kanske dock inte passar hårfärgen, men ja.. Blir ändå glad av att ha dom på mig. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 196
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp