Fritidsbyxor - hur väljer jag?

Även jag älskar Revolution race, deras silence pro. Jag har två par, ett par med avtagbara ben och ett par vanliga. De är bekvämare än mjukisbyxor (superstretchiga), vindavvisande, vattenavvisande och det känns som om de aldrig blir smutsiga heller.

Jag har även Lundhagsbyxor (traverse) som jag gillar mycket, men där är stretchpartierna på knän och rumpa inte lika vattenavvisande vilket är en klar nackdel. Dessutom sitter de inte lika snyggt, även om de är otroligt lätta att röra sig i. Men ja, ska jag ut bland folk har jag hellre på mig mina helsvarta silence pro än mina traverse.
 
Även jag älskar Revolution race, deras silence pro. Jag har två par, ett par med avtagbara ben och ett par vanliga. De är bekvämare än mjukisbyxor (superstretchiga), vindavvisande, vattenavvisande och det känns som om de aldrig blir smutsiga heller.
Tack för tipset låter jätteintressant.
 
Megatack för alla svar! Jag ska kolla upp var jag kan prova några olika modeller, men utbudet i mitt absoluta närområde är skralt så kanske får jag beställa och vara beredd på att returnera vid behov.
 
Megatack för alla svar! Jag ska kolla upp var jag kan prova några olika modeller, men utbudet i mitt absoluta närområde är skralt så kanske får jag beställa och vara beredd på att returnera vid behov.
Revolution race har fri frakt och fri retur om jag inte minns helt fel. Då är det ju lätt i alla fall :) Jag har beställt flera par byxor därifrån, gått på vad deras måttabell sagt är rätt storlek och det har stämt bra.
 
Megatack för alla svar! Jag ska kolla upp var jag kan prova några olika modeller, men utbudet i mitt absoluta närområde är skralt så kanske får jag beställa och vara beredd på att returnera vid behov.

RR har gratis frakt och gratis retur. 😁 Och ofta Rea. Plus rabatt om man signar upp sig på nyhetsbrevet.
 
Revolution Race silence pro är bäst! Men jag är superkänslig och vill ha mjuka, mjuka byxor. Hatar jeans. :D:angel:
 
Jag köpte (efter att ha läst alla hyllningar på buke) RR silent pro men saknade praktiska fickor och tyckte att de var för tighta för att vara funktionella (vill kunna ha lager under). Jag har sedan tidigare ett par Pinewood Dog Sports som jag gillar väldigt mycket (efter att ha sytt på en lapp på insidan då en knapp skavde på magen men jag är känslig för sånt). Kostade runt 700 kr tror jag.
 
Jag kör på Engelsons (deras herrbyxor passar min kroppform väldigt bra) och några finska byxor, det står Jahti på dem. Jag har tittat på RR men inte känt att några av dem känts klockrena. Nästa inköp blir nog ett par Pinewood för att testa, några kollegor hade dem och var väldigt nöjda.

Lundhags och liknande tittar jag inte ens på, det är för mycket pengar för sådana byxor. Speciellt när jag vet att tex Engelsons funkar utmärkt på mig (och håller, jag har inte kasserat något par ännu efter över 7 år).
 

Sök på Stadium, "SOC W pockets Th". Jag använder dem jättemycket på jobbet nu också, till klänning i stället för vanliga tights. Skönt att alltid ha någonstans att förvara nyckel och telefon. Jag har ett jobb där arbetsuppgifterna kan växla mellan att jobba på lager och gå på möten, så jag behöver mångsidig klädsel. Jag går också gärna till jobbet, det blir ett par km.
 
Jag kör på Engelsons (deras herrbyxor passar min kroppform väldigt bra) och några finska byxor, det står Jahti på dem. Jag har tittat på RR men inte känt att några av dem känts klockrena. Nästa inköp blir nog ett par Pinewood för att testa, några kollegor hade dem och var väldigt nöjda.

Lundhags och liknande tittar jag inte ens på, det är för mycket pengar för sådana byxor. Speciellt när jag vet att tex Engelsons funkar utmärkt på mig (och håller, jag har inte kasserat något par ännu efter över 7 år).
Det var värst var vi var lika då! Jag kör också med Englesons herrmodell. :)
Så fort jag kommer hem, åker dom på. Lika sköna om inte skönare än ridbyxor. Och slitstarka.
Det enda negativa med Englesons är att de inte har några modeller med knäpuckar.
För jag har ett par som arbetsbyxor och de andra som fritidsbyxor. Ska man riva i rabatter, måla, snickra, plocka svamp eller vad som helst, är det allt bra skönt med knäpuckar.
Så tips mottages tacksamt på modeller med puckfickor att komplettera med!
 
Det var värst var vi var lika då! Jag kör också med Englesons herrmodell. :)
Så fort jag kommer hem, åker dom på. Lika sköna om inte skönare än ridbyxor. Och slitstarka.
Det enda negativa med Englesons är att de inte har några modeller med knäpuckar.
För jag har ett par som arbetsbyxor och de andra som fritidsbyxor. Ska man riva i rabatter, måla, snickra, plocka svamp eller vad som helst, är det allt bra skönt med knäpuckar.
Så tips mottages tacksamt på modeller med puckfickor att komplettera med!

Ja, knäpuckar vore verkligen trevligt.
 
Och jag har lite olika märken här hemma men gillar överlag haglöfs byxor bäst. Har haft ett par RR Silence pro men tycker att dom fickorna är så små så att man rymmer ju typ ingenting i dom. Jag har några par som är lite tunnare och några par som är lite tjockare, beroende på väder.
 
Megatack för alla svar! Jag ska kolla upp var jag kan prova några olika modeller, men utbudet i mitt absoluta närområde är skralt så kanske får jag beställa och vara beredd på att returnera vid behov.

Revolution race har fri retur som flera redan skrivit, ifall du vill testa dem. De är ganska stora i storlekarna tycker jag, jag utgick ifrån måttangivelserna men fick sända tillbaka och gå ned en storlek ändå.
 
Jag är en typisk jeanstjej, men älskar att vara ute i naturen och går många och långa promenader med och utan barnen. Inser att ett par fritidsbyxor vore en bra investering, men får huvudvärk bara av att titta på utbudet på exempelvis Outnorth. Vet ju att det finns ganska många fritidsbyx-frälsta här, så kanske kan ni hjälpa mig? Jag behöver ett par bekväma byxor som tål att sitta ner i sandlådan med, bära bångstyrig ettåring med smutsiga kängor och som håller vätan borta om det börjar regna under en långpromenad (behöver inte vara regntäta, men vattenavvisande). Jag är några centimeter över genomsnittet och har inga svårigheter att finna byxor som passar i vanliga fall (har nog en bra "jeanskropp"). Hyffsat smal kroppstyp. Jag betalar gärna max 1500:-, men kan tänka mig några hundralappar till. Föredrar att reglera värmen med långkalsonger om det behövs, så inga fodrade byxor, men ska fungera kring nollan
Jag är en typisk jeanstjej, men älskar att vara ute i naturen och går många och långa promenader med och utan barnen. Inser att ett par fritidsbyxor vore en bra investering, men får huvudvärk bara av att titta på utbudet på exempelvis Outnorth. Vet ju att det finns ganska många fritidsbyx-frälsta här, så kanske kan ni hjälpa mig? Jag behöver ett par bekväma byxor som tål att sitta ner i sandlådan med, bära bångstyrig ettåring med smutsiga kängor och som håller vätan borta om det börjar regna under en långpromenad (behöver inte vara regntäta, men vattenavvisande). Jag är några centimeter över genomsnittet och har inga svårigheter att finna byxor som passar i vanliga fall (har nog en bra "jeanskropp"). Hyffsat smal kroppstyp. Jag betalar gärna max 1500:-, men kan tänka mig några hundralappar till. Föredrar att reglera värmen med långkalsonger om det behövs, så inga fodrade byxor, men ska fungera kring nollan iaf.


Har fritidsbyxa från Engelsson och är mycket nöjd. Bra stretch partier och ventilations öppningar i benen med myggnät. Absolut en favorit till uteliv, vandringar m.m. Kostade runt 500kr.
 
Det var värst var vi var lika då! Jag kör också med Englesons herrmodell. :)
Så fort jag kommer hem, åker dom på. Lika sköna om inte skönare än ridbyxor. Och slitstarka.
Det enda negativa med Englesons är att de inte har några modeller med knäpuckar.
För jag har ett par som arbetsbyxor och de andra som fritidsbyxor. Ska man riva i rabatter, måla, snickra, plocka svamp eller vad som helst, är det allt bra skönt med knäpuckar.
Så tips mottages tacksamt på modeller med puckfickor att komplettera med!

+ @athena_arabians
RR har modeller med fickor för knäpuckar :)
Bla GPx Pro Pants, kanske någon mer modell.
 
Jag har ett par Lundhags Traverse och ett par Revolution Race. Föredrar helt klart Lundhagsbyxorna då de är mycket bekvämare och står emot väta mycket bättre. Jag har använt dem massor i flera år (även t ex i stallet) och de är fortfarande i mycket gott skick.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp