Fritidsbyxor som passar muskulösa lår

Malibu_Stacy

Trådstartare
Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor!

Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar.

Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har en smal midja men stora muskulösa lår då jag styrketränar. Detta ställer allt som ofta till det och att hitta nya fritidsbyxor verkar vara en omöjlighet. Köper jag storlek 36 får låren absolut inte plats, det blir otroligt obekvämt och ibland går det knappt att få upp byxorna. Storlek 38 sitter oftast bra över låren men blir för stora i midjan, sådär så att det blir obekvämt och skärp hjälper inte. I ett par byxor kändes till och med storlek 38 för stora över låren (jag har inget emot att de sitter tight, men det ska inte vara obekvämt och spänna).

Har testat:

-Revolution Race Nordwand
-Revolution Rave Nordwand Pro
-Hööks egna märke CRW
-Helagsbyxan

Någon som kanske har liknande kroppstyp och har hittat rätt och kan tipsa om märke och modell? Det måste ju finnas något där ute som funkar för alla oss som inte har spindelben.
 
Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor!

Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar.

Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har en smal midja men stora muskulösa lår då jag styrketränar. Detta ställer allt som ofta till det och att hitta nya fritidsbyxor verkar vara en omöjlighet. Köper jag storlek 36 får låren absolut inte plats, det blir otroligt obekvämt och ibland går det knappt att få upp byxorna. Storlek 38 sitter oftast bra över låren men blir för stora i midjan, sådär så att det blir obekvämt och skärp hjälper inte. I ett par byxor kändes till och med storlek 38 för stora över låren (jag har inget emot att de sitter tight, men det ska inte vara obekvämt och spänna).

Har testat:

-Revolution Race Nordwand
-Revolution Rave Nordwand Pro
-Hööks egna märke CRW
-Helagsbyxan

Någon som kanske har liknande kroppstyp och har hittat rätt och kan tipsa om märke och modell? Det måste ju finnas något där ute som funkar för alla oss som inte har spindelben.

Följer tråden.

Jag har inte muskulösa lår, men jag har mindre midja i förhållande till mina ben. Tyvärr så har jag insett att jag får sy in byxorna i midjan då det inte görs kläder för små midjor.
 
Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor!

Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar.

Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har en smal midja men stora muskulösa lår då jag styrketränar. Detta ställer allt som ofta till det och att hitta nya fritidsbyxor verkar vara en omöjlighet. Köper jag storlek 36 får låren absolut inte plats, det blir otroligt obekvämt och ibland går det knappt att få upp byxorna. Storlek 38 sitter oftast bra över låren men blir för stora i midjan, sådär så att det blir obekvämt och skärp hjälper inte. I ett par byxor kändes till och med storlek 38 för stora över låren (jag har inget emot att de sitter tight, men det ska inte vara obekvämt och spänna).

Har testat:

-Revolution Race Nordwand
-Revolution Rave Nordwand Pro
-Hööks egna märke CRW
-Helagsbyxan

Någon som kanske har liknande kroppstyp och har hittat rätt och kan tipsa om märke och modell? Det måste ju finnas något där ute som funkar för alla oss som inte har spindelbett.

Har du provat herrmodeller? Jag köper oftast herr, de sitter i allmänhet bättre på mig.

Kolla gärna in TacN'Gear, de är inte billigast men har ett fantastiskt utbud och är enormt service minded (jag och särbon är stammisar, personalen kommer ihåg vad vi heter :angel:).

Jag bara ÄLSKAR mina 5.11 Quest och Stryke :love: Särbon gillar Clawgear Enforcer.
 
Slår också ett slag för fjällräven. Har liten midja i förhållande till stuss och lår och fjällräven funkar för mig. Mina favoriter är ett par med lite elastik i, vilket gör dem otroligt sköna att spendera mycket tid gåendes i.
 
Eng**sons har en modell som heter Trekking Pro som är smalare i midjan och något bredare över stussen än motsvarande storlekar för Helagsbyxan.
 
Har du provat herrmodeller? Jag köper oftast herr, de sitter i allmänhet bättre på mig.

Kolla gärna in TacN'Gear, de är inte billigast men har ett fantastiskt utbud och är enormt service minded (jag och särbon är stammisar, personalen kommer ihåg vad vi heter :angel:).

Jag bara ÄLSKAR mina 5.11 Quest och Stryke :love: Särbon gillar Clawgear Enforcer.
Har inte provat herrmodeller, har nog tänkt att de är ännu mer raka och inte ger plats för en röv och lår 😝
 
Slår också ett slag för fjällräven. Har liten midja i förhållande till stuss och lår och fjällräven funkar för mig. Mina favoriter är ett par med lite elastik i, vilket gör dem otroligt sköna att spendera mycket tid gåendes i.
Vilken modell är dina favoriter?
Fjällräven verkar ni vara flera som gillar, ska absolut kika på deras curved modell.

Fick även tips utanför forumet på Astrid Wild. Svarta fanns tyvärr inte på lager. Någon som har några erfarenheter med det märket? Ska vara gjorda för kvinnor och vara höga i midjan (jag föredrar höga byxor framför låga rent generellt).
 
Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor!

Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar.

Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har en smal midja men stora muskulösa lår då jag styrketränar. Detta ställer allt som ofta till det och att hitta nya fritidsbyxor verkar vara en omöjlighet. Köper jag storlek 36 får låren absolut inte plats, det blir otroligt obekvämt och ibland går det knappt att få upp byxorna. Storlek 38 sitter oftast bra över låren men blir för stora i midjan, sådär så att det blir obekvämt och skärp hjälper inte. I ett par byxor kändes till och med storlek 38 för stora över låren (jag har inget emot att de sitter tight, men det ska inte vara obekvämt och spänna).

Har testat:

-Revolution Race Nordwand
-Revolution Rave Nordwand Pro
-Hööks egna märke CRW
-Helagsbyxan

Någon som kanske har liknande kroppstyp och har hittat rätt och kan tipsa om märke och modell? Det måste ju finnas något där ute som funkar för alla oss som inte har spindelben.
Jag kan inte ha RR Nordwand och Nordwand Pro, av samma orsak som du. Däremot funkar GPX Pro och Silence Pro. Jag har 36 i båda dem och de passar över låren. Har även ett par adrenaline outdoor jeans men de fick jag ta i stl 38. Var även och provade Wrangler Outdoor på Cubus, Utility Slim Fit, de finns i tumstorlekar så där passade 27-32 mig.
 
Jag kan inte ha RR Nordwand och Nordwand Pro, av samma orsak som du. Däremot funkar GPX Pro och Silence Pro. Jag har 36 i båda dem och de passar över låren. Har även ett par adrenaline outdoor jeans men de fick jag ta i stl 38. Var även och provade Wrangler Outdoor på Cubus, Utility Slim Fit, de finns i tumstorlekar så där passade 27-32 mig.
Jag som trodde Nordwand var dom med mest stretch över låren! Får kanske försöka med någon av de andra från RR.
Tumstorlek kanske också kan vara något!
 
Jag som trodde Nordwand var dom med mest stretch över låren! Får kanske försöka med någon av de andra från RR.
Tumstorlek kanske också kan vara något!
Det har nog inte med stretchen att göra utan hur modellen är. Det kan dessutom skilja mellan samma modell också. Har tex kunnat ha tidigare nordwand men de senare är mindre över låren.
Jag beställde hem ett par GPX för ett tag sen då jag kan ha GPX Pro men GPX var för tighta över låren och jättestora i midjan. Så tyvärr får en prova och se.
Jag provade även Lager 157:s outdoorbyxor nu i veckan, hade bara fått med mig 36 in i provhytten och de var små generellt så ska prova 38 nästa gång och se om de kanske passar.
 
Det har nog inte med stretchen att göra utan hur modellen är. Det kan dessutom skilja mellan samma modell också. Har tex kunnat ha tidigare nordwand men de senare är mindre över låren.
Jag beställde hem ett par GPX för ett tag sen då jag kan ha GPX Pro men GPX var för tighta över låren och jättestora i midjan. Så tyvärr får en prova och se.
Jag provade även Lager 157:s outdoorbyxor nu i veckan, hade bara fått med mig 36 in i provhytten och de var små generellt så ska prova 38 nästa gång och se om de kanske passar.
Tack för info! Har kikat lite på lager 157 också. Så bökigt när man ska behöva prova så mycket 😅
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver tips på fritidsbyxor. Har ett par från Hööks som sitter bra men är ute efter något lite stabilare/mer rejält. Beställde ett...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 527
Utrustning Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp