Fritidsmaximering

Status
Stängd för vidare inlägg.
I mitt förra dagboksinlägg skrev jag om hur jag kände en otrolig tidsbrist och hur jag kom till rätta med det. Nu har jag tiden - men vad vill jag fylla den med?

Eftersom vi båda var borta under dagarna så var hundarna ensamma hemma, utöver hundrastaren. Och så ville jag verkligen inte ha hund! I ett år hade jag konstant dåligt samvete över detta och det tar enormt med energi att ha dåligt samvete. Så att tillbringa mer tid med hundarna är vad jag vill lägga min lediga tid på! Gå fler och längre promenader, träna, leka, låta dem hänga med till stallet, göra utflykter, ordna ”playdates” med deras hundkompisar osv. Jobbytet har verkligen gett mig mycket mer tid med hundarna och det är jag otroligt glad över. Nu när jag dessutom inte kommer ta fler extrapass på jobb räknar jag med att ha ännu mer energi och tid över till hundarna.

Med två hästar varav ingen är ingång sedan väldigt långt tillbaka (eller ja, satte igång en under semestern men det höll inte i sig pga dåvarande tidsbrist), vill jag lägga min lediga tid på att sätta igång och hålla igång åtminstone en av dem (den andre är nöjd med att vara hagsmycke). Så det kommer jag börja med så fort jag blivit frisk från min infektion. Fram tills nu har jag jobbat så pass mycket extra att jag inte riktigt hunnit med att sätta igång hästen men i och med att jag numera inte tänker ta extrapass så räknar jag med att jag kommer att hinna med det.

För att reda i dessa två fritidsintressen så inser jag att min kalender kommer att vara oumbärlig så därför har jag nu börjat att ta tag i den och planera hela livet i den.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 233
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp