Fritidsnämnd 13 - 16

Snoozevarning till 9.45 och 9.50 kom F inklivande och när han öppnade ytterdörren, snubblade jag ut genom toadörren precis innanför :D. Strumpor på, kaffe, ljumn ostfrallor och kanelbulle, samt nämndhandlingar. Ganska lugna ärenden idag.

Anmälan om övriga frågor
Beslut; Delårsrapport delår 2
Beslut; Fördelning av planeringsreserv (det ärendet kan ju iofs bli "intressant")
Beredning; Remiss; Gångstrategi för Örebro Kommun (mmm... Alla Örebroare ska ju gå eller cykla, oavsett funktionshinder... typ. För bilar är ju inte bra för miljön och klimatet)
Information; Uppföljning Fritidsbanken
Information; Snöröjning konstgräs
Information; Socioekonomisk segregation i Örebro Kommun
+ lite andra informationsärenden från förvaltningschef, ordförande och verksamhetschefer

Efter sedvanlig blandning och kupering, funderade jag på hur dagen skulle bli och kan det sägas tydligare?

kompromiss.jpg
 

Oppositionen lyste med sin frånvaro... 3 personor där av 15... så mötet gick relativt smärtfritt med många intressanta informationsärenden. Jag tog permobilen dit, så jag fick hänga på två stadiga karlar bort till bordet och även tillbaka till permobilen så nästa gång blir det rullator o färdtjänst.

Trött, när jag kom hem så det blev en timmes tupplur, sedan mat, tv och en stunds datorspel innan J kom.

Nu är det nog sängdags, känns det som. Jag tror till och med att kudden ropar... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp