Frustrerad Medryttare

MimmiNO

Trådstartare
Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men minst 2 til.
Jeg har kjøpt småting til ham som han trenger, men han trenger nye regndekken da hans er fulle av hull. Jeg har funnet noen begagnade på nettet, men jeg har ikke råd til å kjøpe dem og betale porto.
Det andre er at salen jeg rir med trenger å stoppes om, den har veldig lite stopp i seg og jeg er redd den skader ryggen hans. Det koster 2900 for omstopp+900 for sjekk+kjøring. Dette er ting jeg ikke har råd til å dekke. Jeg er redd at om jeg sier til eier at salen må stoppes om så får jeg beskjed om å ri i den andre salen hun har, men den gjør at jeg tipper framover og jeg får kjempevondt i hofter og knær når jeg rir i den.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg vil jo at ponnien skal ha det bra, og jeg har ikke lyst til å slutte å ri på ham.
Føler at eier enten ikke har råd til å kjøpe inn tingene han trenger eller så har hun ikke tid til ham pga jobb og mann og 2 små barn.
Hvordan kan jeg snakke med eier om at han trenger regndekken og om salen uten at hun synes at jeg tar for mye kontroll over hvordan hennes hest skal ha det? Jeg vil ikke at hun skal bli sur eller fornærmet.
Håper på noen gode råd.
 
Jag skulle kanske påpeka att det var hål i hästens täcken och att sadeln behöver stoppas om, men inte säga att jag hittat begagnade täcken och vad en omstoppning kostar. Då kanske ägaren skulle känna sig trängd.

Om ägaren sedan vill fortsätta med utrustning som inte är bra för hästen hade jag nog inte velat fortsätta som medryttare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MimmiNO
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 002
Senast: Lobelia
·
Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
1 929
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp