Frysa bort fett?

LadyCovergirl

Trådstartare
Lite då och då ser jag reklam och deals gällande "fettfrysning". Är det något som verkligen fungerar? :confused:
Någon som har provat själv eller känner någon som har provat?
 
Lite då och då ser jag reklam och deals gällande "fettfrysning". Är det något som verkligen fungerar? :confused:
Någon som har provat själv eller känner någon som har provat?

Har du länk du kan pma eller posta i tråden? Ställer mig väldigt skeptisk till det men har inte hört talas om det.

Har däremot hört talas om att svettas bort fett genom att ha på sig speciella kläder :D garanterat bluff. Men svamp kan man nog få om inget annat :angel:
 
Lite då och då ser jag reklam och deals gällande "fettfrysning". Är det något som verkligen fungerar? :confused:
Någon som har provat själv eller känner någon som har provat?
Om man håller värmen genom att arbeta sig varm, springa tex., kan jag tänka mig att det är effektivt men när jag söker på "fettfrysning" verkar det inte vara det metoden går ut på :)
 
Det gäller väl någon vetenskaplig artikel som publicerades i början på Januari och refererades till i vetenskapsradion morgon. Om man utsätter sig för ordentlig kyla och börjar frysa (inte det huttrandet som de flesta kallar att frysa) omvandlas bukfett till brunt fett som kan användas som bränsle för cellerna. Talades dock inte om hur länge eller hur ofta man skulle frysa för att det skulle omvandlas.
 
Lite då och då ser jag reklam och deals gällande "fettfrysning". Är det något som verkligen fungerar? :confused:
Någon som har provat själv eller känner någon som har provat?
Men fast kaloriintag och en förbränningen om du fryser ändan av dig
Muskelryckningarna gör att kroppstemperaturen stiger.
Kroppen gör som vilken villapanna som helst, förbränner mer energi när temperaturen sjunker.
Fast då måste man ner långt under komfort temperatur

Har för mig att jag läst någonstans att en individ utan kläder eller filtar börjar frysa riktigt efter ngr timmar straxt under +15 graders rumstemperatur.

Tyskarna gjorde en hel del experiment med fångar under kriget amerikanerna lade beslag på dessa sedan.
Bör väl finnas tillgängliga på ngn universitetsdator någonstans.
 
Har du länk du kan pma eller posta i tråden? Ställer mig väldigt skeptisk till det men har inte hört talas om det.

Har däremot hört talas om att svettas bort fett genom att ha på sig speciella kläder :D garanterat bluff. Men svamp kan man nog få om inget annat :angel:

http://www.onyxclinic.se/kvinna/fat-freeze-cryolipolisis-23868385
http://www.clicksbyv.se/product/fettfrysning/

Jag har läst om det även i skvallertidningar, alltså som något vissa kändisar sysslar med.
 
Det gäller väl någon vetenskaplig artikel som publicerades i början på Januari och refererades till i vetenskapsradion morgon. Om man utsätter sig för ordentlig kyla och börjar frysa (inte det huttrandet som de flesta kallar att frysa) omvandlas bukfett till brunt fett som kan användas som bränsle för cellerna. Talades dock inte om hur länge eller hur ofta man skulle frysa för att det skulle omvandlas.

Det är nog inte det som åsyftas. Se länkar i #6 :)
 
Men fast kaloriintag och en förbränningen om du fryser ändan av dig
Muskelryckningarna gör att kroppstemperaturen stiger.
Kroppen gör som vilken villapanna som helst, förbränner mer energi när temperaturen sjunker.
Fast då måste man ner långt under komfort temperatur

Har för mig att jag läst någonstans att en individ utan kläder eller filtar börjar frysa riktigt efter ngr timmar straxt under +15 graders rumstemperatur.

Tyskarna gjorde en hel del experiment med fångar under kriget amerikanerna lade beslag på dessa sedan.
Bör väl finnas tillgängliga på ngn universitetsdator någonstans.

Inte det som åsyftas. Jag la in länkar i #6.
 
http://www.onyxclinic.se/kvinna/fat-freeze-cryolipolisis-23868385
http://www.clicksbyv.se/product/fettfrysning/

Jag har läst om det även i skvallertidningar, alltså som något vissa kändisar sysslar med.

Nej det där tror jag inte på. Hade det vart så fantastiskt och gett så mirakulösa resultat - varför har inte sidorna före och efterbilder?

Låter ju inte som att man fryser med nån direkt kall luft eller vad det var. Jag har fryst vårtor och ja då försvinner visserligen hud och sånt som är runt i kring men det gör jävlar i havet och och det blir sår efter. Alltså köldskador. Nu är det med flytande kväve men ändå. Låter som att man med denna metod kan ställa sig i - 15 grader naken och bli smal.

Så näe jag är skeptisk :angel:
 
Nej det där tror jag inte på. Hade det vart så fantastiskt och gett så mirakulösa resultat - varför har inte sidorna före och efterbilder?

Låter ju inte som att man fryser med nån direkt kall luft eller vad det var. Jag har fryst vårtor och ja då försvinner visserligen hud och sånt som är runt i kring men det gör jävlar i havet och och det blir sår efter. Alltså köldskador. Nu är det med flytande kväve men ändå. Låter som att man med denna metod kan ställa sig i - 15 grader naken och bli smal.

Så näe jag är skeptisk :angel:

Jag är också skeptisk men samtidigt nyfiken :D
Googlade och hittade detta:
http://www.aftonbladet.se/wellness/article16962674.ab
Helst vill jag att typ Råd&Rön skulle testa det :p
 
Jag är också skeptisk men samtidigt nyfiken :D
Googlade och hittade detta:
http://www.aftonbladet.se/wellness/article16962674.ab
Helst vill jag att typ Råd&Rön skulle testa det :p
Det där får mig att fundera på hur de andra cellerna mår av den behandlingen, dvs de som inte är fettceller. Känns som de borde påverkas av kylan också? Jag tror inte det finns några genvägar att bli av med fett utan att träna, så är väl lite skeptiskt ja eller tja mycket skeptisk.
 
Det där får mig att fundera på hur de andra cellerna mår av den behandlingen, dvs de som inte är fettceller. Känns som de borde påverkas av kylan också? Jag tror inte det finns några genvägar att bli av med fett utan att träna, så är väl lite skeptiskt ja eller tja mycket skeptisk.

Nä men de andra cellerna förstår ju såklart att det inte är dom som ska frysa bort! :p alltid så intressant med likabehandling.
Tänker på alla blodkärl... Arma stackare. Men 3-6 grader är iof inte så kallt.

Fasiken jag borde inte ha ett gram fett på kroppen! Jag som jobbar ute oavsett temperatur! :banana: ska bara tala om det för mina fettceller.
 
Nä men de andra cellerna förstår ju såklart att det inte är dom som ska frysa bort! :p alltid så intressant med likabehandling.
Tänker på alla blodkärl... Arma stackare. Men 3-6 grader är iof inte så kallt.

Fasiken jag borde inte ha ett gram fett på kroppen! Jag som jobbar ute oavsett temperatur! :banana: ska bara tala om det för mina fettceller.
Aha, ja just de, tänkte inte på det.

Mina blodkärl hade gått upp i atomer, då de brukar tycka 25 plusgrader är för kallt ibland. :eek:

Men appropå frysa, så kom jag och tänka på när man fryser vårtor, där står det på bipacksedeln att man ska vara försiktig så man inte "dödar" levande vävnad. :angel:
 
3-6 grader kallt? Nä inte en chans. Då vill jag se redig forskning på det :angel:

Men visst blir man nyfiken men nä. Jag tror snarare att det är något annat som händer i kroppen (typ att du blir av med vätska).

Jag kan vara testkanin om vi går ihop och delar på kostnaderna :p
 
Aha, ja just de, tänkte inte på det.

Mina blodkärl hade gått upp i atomer, då de brukar tycka 25 plusgrader är för kallt ibland. :eek:

Men appropå frysa, så kom jag och tänka på när man fryser vårtor, där står det på bipacksedeln att man ska vara försiktig så man inte "dödar" levande vävnad. :angel:

Haha alltså tycker skönhetsindustrin är så rolig men deprimerande ibland.

Jo tack! Har ärr på tårna efter att ha frusit bort vårtor och det kom kväve på huden. Men i och för sig, är tämligen fettfri där! (förvisso är jag det på alla tår utom stortån som har valk... Men det är nog mer en hudvalk än fettvalk)
 
Haha alltså tycker skönhetsindustrin är så rolig men deprimerande ibland.

Jo tack! Har ärr på tårna efter att ha frusit bort vårtor och det kom kväve på huden. Men i och för sig, är tämligen fettfri där! (förvisso är jag det på alla tår utom stortån som har valk... Men det är nog mer en hudvalk än fettvalk)
Ja, tycker jag också, lite tragiskt.

Jag har haft tur, tror jag bara fick ett "ärr" efter en vårta, knappt synligt, men vill inte göra om den proceduren. :eek:
 
Det gäller väl någon vetenskaplig artikel som publicerades i början på Januari och refererades till i vetenskapsradion morgon. Om man utsätter sig för ordentlig kyla och börjar frysa (inte det huttrandet som de flesta kallar att frysa) omvandlas bukfett till brunt fett som kan användas som bränsle för cellerna. Talades dock inte om hur länge eller hur ofta man skulle frysa för att det skulle omvandlas.
Man kan öka kroppsvärmen med 400% genom skakningar och då lär det behövas energi till de skakningarna (energin = värmen) så man lär bränna vet genom att frysa ja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Jfrelin
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: MiniLi
·
Hemmet Såg att det har kommit lite mörk choklad från chokladkaka på dynan på en antik stol. Har ni något bra tips om hur jag tar bort det? Har...
Svar
5
· Visningar
312
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp