Frysa eller icke frysa...

Jamtland

Trådstartare
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
 
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
Jag skulle ha fryst dem, men så är jag också väldigt petig med att det jag bakar ska ätas i så nära nybakad form som möjligt. Tror egentligen inte att det gör någon enorm skillnad, men eftersom det knappast är betungande att slänga in dem i frysen så hade jag kört på det!
 
Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag morgon eller ska de få stå kallt bara?
Blev lite sent svar. Men på den tiden jag jobbade på en italiensk krog, lade vi in bullarna i kylskåp. Där kunde de ligga i 3-4 dagar.
Men det funkar säkert med frysen med. :)
 

Liknande trådar

Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
604
Senast: Otherside
·
Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 032
Senast: FrDrake
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
775
Senast: Squie
·
Hemmet Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp