Frysa hösilage sommartid?

Sv: Frysa hösilage sommartid?

Hur går du tillväga vid nerfrysning?
Plockar du ur balen från plasten, & " skakar" upp den?
Eller bara ner precis som den är?
* nyfiken* Linda
 
Sv: Frysa hösilage sommartid?

Arabis skrev:
Hur går du tillväga vid nerfrysning?
Plockar du ur balen från plasten, & " skakar" upp den?
Eller bara ner precis som den är?
* nyfiken* Linda

'Packar upp' den men inte skakar. Med plast och allt får jag inte ned den, och innan plasten är av behöver jag ju inte frysa heller.

Så av med plasten + snörena. Sen så tar jag kaka för kaka och packar ner i frysen (man får pussla lite på ett ställe då botten inte är plan utan det är som ett 'hjulhus' på ena sidan där själva kylaggregatsgrejen eller vad nu elektroniken kallas sitter).
Sen stänger jag.

När jag vill ha hösilage öppnar jag bara frysen, och tar ut önskat antal frysta kakor, och stänger sen. När den är tom öppnar jag en ny bal och packar i.
 

Liknande trådar

Foder & Strö En sockerfråga.. Gjorde en sockeranalys hos Vidilab i år då de nu har analys uppdelat på de olika sockerarterna, men vad säjer dessa...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 792
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Vad skulle ni välja för grovfoder till "hosthäst" som är under behandling o utredning (veterinären verkar inte tycka det är en viktig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 156
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Behöver lite akut ha svar på följande: Grundförutsättningar: H.H står idag på 9 kg hösilage (TS-H ca. 75%) + 500 gr (torrvikt)...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 794
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp