Frysa in semin

Tabitha

Trådstartare
Är det någon som kan tipsa om vart man bäst vänder sig för att frysa in semin från sin hingst? Undrar också hur pass tekniken har utvecklats de senaste åren?

Sist jag undersökte saken 2012 blev jag informerad om att man kan göra en ”testfrysning” men att det är svårt att på förhand bedöma hur en viss hingst klarar att frysas, vilket måste sättas i relation till kostnaden. Hörde dock ryktas om en ny säkrare metod i England (?).

Undrar också om vad det ungefär rör sig om i kostnad nuförtiden.

Mycket tacksam för svar!
 
Moderatorn påminner att det inte är tillåtet att diskutera enskilda näringsidkare, däremot tekniker och priser.

/mod.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 175
Senast: Wonna
·
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 362
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 056
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 359
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp