Bukefalos 28 år!

FT-kort nr 2

_carmenzita_

Trådstartare
Tog Ft-kort nr 1 förra året och skulle debutera med min nuvarande 8-åring,tog mig inte ut av olika anledningar.
Min fråga lyder: när man ridit 2 felfria 90 cm och därefter 2 felfria 100 cm så måste (?) man ha FT-kort nr 2,men vad innefattar det teoretiskt samt ridmässigt i provet? Är det fortfarande C-tränare som får utfärda kortet på den nivån eller är det bättre utbildade som måste göra det?
 
Nej,det räcker med C-tränare och provet består i ett svårare banhoppningsprov mer tekniskt sas.
 
Nej, du behöver inte ta FT-kort nr 2 bara för att du ridit 2 st 90 o 2 st 100 felfritt. Däremot måste du göra det om du nu vill gå upp i 110, men om du håller dig kvar på 100 nivå behövs inget nytt.
 
Det stämmer inte riktigt heller... Det är när man ska upp i CNC* som man måste ta märke 2 (i fjor behövdes det inget till 110cm). Men eftersom det inte finns nån 110 klass mer så blir det ju nästa klass efter "lätt".
Och som Fio redan sagt så är det ett banhoppningsprov som en C-tränare kan hålla i och godkänna.
 

Liknande trådar

Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 223
Senast: Fenestra
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 661
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp