Bukefalos 28 år!

Picazzo

Trådstartare
gäller det för ryttare eller ekvipage?
Min häst blev skadad på förra terrängträning och är därför ute denna sesongen, ska testa en annan i terränget för en bekant. Om detta skulle fungera, kan jag då evt starta denna en 90 klass eller måste jag ta FT kortprovet på denna häst också?

// inte helt in i svensk reglement // :p
 
Sv: FT kortet

FT-kortet gäller för ryttaren.
( men går du från ponny till häst krävs nytt FT-kort )
 
Sv: FT kortet

Tack, var det jag trodde :) Nej, häst till evt lånehäst på hösttävlingen på Trossnäs om hon sköter sig på träningen och ägaren vill :)
 
Sv: FT kortet

Så om jag tar kortet på min d-ponny, rider henne i fälttävlan som fem- och sexåring för att sedan licensera om henne till stor häst, då måste jag ta kortet igen? :crazy::confused:
 
Sv: FT kortet

Det handlar ju just inte om vilken häst du rider utan om att vissa regler skiljer ponnyfälttävlan från hästdito antar jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 606
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 466
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp