Fuktigt på insidan av regntäcket

Uppdatering. Hästen har nu haft nya regntäcket i flera dagar med samma slags väder som med förra täcket. Nya täcket är torrt på insidan, hästen är också torr (och nöjd), dessutom torkar utsidan fortare vid uppehåll.

Så hööks har helt klart sämre täcken, fast priset var högre...

Jepp. Kass passform och dålig prestanda. De lever på sina glassiga kataloger.
 
Tycker också de blir äckliga på insidan. Men efter att ha jobbat i ett stall där typ alla har haft Horsewear och även tvättat dom i maskin, är det inget som läckt. Trots många år på nacken. De äldsta är Rambo som är över 10 år gamla, håller fortfarande tätt.
Instämmer i allt!
Klart de behöver tvättas när de blir smutsiga på insidan.. Inte särskilt trevligt för hästen annars. Och horseware går finfint att tvätta, läcker inte alls :D
 
Uppdatering. Hästen har nu haft nya regntäcket i flera dagar med samma slags väder som med förra täcket. Nya täcket är torrt på insidan, hästen är också torr (och nöjd), dessutom torkar utsidan fortare vid uppehåll.

Så hööks har helt klart sämre täcken, fast priset var högre...
Vad blev det för täcke, om man får fråga det.....☺️ Jag behöver oxå uppdatera hästens täckesgarderob med just ett ofodrat regntäcke...
 
Vad blev det för täcke, om man får fråga det.....☺ Jag behöver oxå uppdatera hästens täckesgarderob med just ett ofodrat regntäcke...

Det blev ett Amigo, exakt samma storlek och modell som vintertäcket (som är som figursytt), men det här täcket blev för stort i fronten... Hästen överlever såklart (och är nöjd över att vara torr), men det är verkligen hopplöst att köpa täcken.
 
Det blev ett Amigo, exakt samma storlek och modell som vintertäcket (som är som figursytt), men det här täcket blev för stort i fronten... Hästen överlever såklart (och är nöjd över att vara torr), men det är verkligen hopplöst att köpa täcken.
De är gjorda för att kunna ha liner under så vill man enbart ha regntäcke utan liner kan man ofta gå ner en storlek.
 
De är gjorda för att kunna ha liner under så vill man enbart ha regntäcke utan liner kan man ofta gå ner en storlek.

Nja, inte alla modeller är gjorda för liner. @Habina har inte delgett att modellen är en sådan. Jag upplever inte heller att liner modellerna är så tilltagna att man går ner en storlek om man inte använder liner. Merparten folk skulle jag säga, trots HW’s sälj ang liner senaste åren, använder inte det särskilt mycket.
 
Nja, inte alla modeller är gjorda för liner. @Habina har inte delgett att modellen är en sådan. Jag upplever inte heller att liner modellerna är så tilltagna att man går ner en storlek om man inte använder liner. Merparten folk skulle jag säga, trots HW’s sälj ang liner senaste åren, använder inte det särskilt mycket.
Amigo är gjorda för att kunna ha liner under.
 
Det blev ett Amigo, exakt samma storlek och modell som vintertäcket (som är som figursytt), men det här täcket blev för stort i fronten... Hästen överlever såklart (och är nöjd över att vara torr), men det är verkligen hopplöst att köpa täcken.
Säker på att det är exakt samma modell? Finns ju lite olika varianter.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 561
Senast: Emine
·
Hästvård Jag har varit lite lat och inte klippt min häst ännu (och det behövs), han svettas och det tar jättelång tid för honom att torka...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Siggan
·
Utrustning Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet.O_o Vill helst förneka det men de går ju inte... Hon står inte...
Svar
10
· Visningar
1 909
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp