Fuktigt på insidan av regntäcket

Det menade jag inte .
Jag menade att huruvida man tycker tvätt är jätteviktigt beror på om man då möjligen upplever problem med skav, dvs man upplever behov utifrån det av nitiskt rena täcken. Och sen ang mycket tvätt att eftersom många samtidigt tycker de har problem med täcken som inte håller tätt så ökar risken för det oerhört om täckena hela tiden tvättas.

Det jag svarade på var inlägg som proppsade på att täcken aldrig blir så skitiga på insidan att de behöver tvättas. Du missade nog det, för jag har aldrig påstått att tvättar aldrig påverkar impregneringen. Däremot skrev jag att jag vet flera som tvättat sina täcken årligen i många år, utan läckage som följd. Så tvättar gör uppenbarligen inte 100% att de slutar hålla tätt.
 
Ja, men jag har svårt att se att de gjort täcket större för att man kanske vill ha ett liner under som enbart sitter fast i svansringarna. Låter väldigt dumt i mina öron.
Nej du har såklart rätt. De HW som är gjorda för liner har fästen framtill!
Och jag tror oavsett inte att de ändrar storleken för liners.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 572
Senast: Emine
·
Hästvård Jag har varit lite lat och inte klippt min häst ännu (och det behövs), han svettas och det tar jättelång tid för honom att torka...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Siggan
·
Utrustning Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet.O_o Vill helst förneka det men de går ju inte... Hon står inte...
Svar
10
· Visningar
1 909
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp