Fula lister..

Aslan

Trådstartare
vi har en mindre hall där det är (enligt mig) fula vita lister. Det är lite slagmärken och liknande på dem. Mest under axel och knähöjd. Jag retar mig på det och jag ser det ju varenda gång jag städar. Jag har påtalat detta för både min sambo och min syster, men båda bara skrattar åt mig och viftar bort det med ett "det är nog bara du som tänker på det"

Jag skulle helst av allt vilja slita bort vare da mist och sätta nya, men då vi inom en rimlig (inte snar dock :banghead:) framtid ska renovera den så är detta totalt onödigt.

Så min fråga till er är nu;

Tänker ni på sånt? Om ni kommer hem till någon, tänker ni på att det är fula märken och liknande som drar ner helhetsintrycket i ett rum?? Eller är det som dom andra säger, bara jag som tänker på det?

Mvh löjligt i-lands problem :D
 
Ja, jag tänker på sådant. Och då åtgärdar jag det, oavsett om det är logiskt, viktigt eller inte.

Om ni ska renovera längre fram, skaffa snygga lister som du kan ha kvar även efter renovering. Jag tycker det är värt den lilla pengen att få vara nöjd hemma.
 
Stör jag mig på det så försöker jag göra något åt det. Men jag orkar inte hålla mitt hem i fläckfritt skick fullständigt. Vi bor ju där. Hemmet slits när vi gör saker hemma. Visst vill jag ha fint hemma men det är ingen utställningslokal. Och huset är byggt -51 så det är ju inte nytt. Det får alltså bli en avvägning huruvida jag åtgärdar saker eller inte, beroende på vad det gäller, hur mycket det märks, hur svårt det är att åtgärda, hur det passar in i helheten mm.

Jag kan se skavanker hemma hos andra men jag bryr mig inte speciellt mycket, folk får ha det som de vill hemma och jag ser inte ner på någon för det. Vill du fixa det så gör det, men för din egen skull och inte för att andra ska gilla det.
 
Vi har precis renoverar ett badrum/tvättstuga och en "hall" intill. Där hamnade rätt fula vita lister. De var inte nya utan har legat ett tag. Inte så fint om man detaljstuderar men lister och karmar är ju tokdyrt. Typ nästan 300 för en list:meh:
 
vi har en mindre hall där det är (enligt mig) fula vita lister. Det är lite slagmärken och liknande på dem. Mest under axel och knähöjd. Jag retar mig på det och jag ser det ju varenda gång jag städar. Jag har påtalat detta för både min sambo och min syster, men båda bara skrattar åt mig och viftar bort det med ett "det är nog bara du som tänker på det"

Jag skulle helst av allt vilja slita bort vare da mist och sätta nya, men då vi inom en rimlig (inte snar dock :banghead:) framtid ska renovera den så är detta totalt onödigt.

Så min fråga till er är nu;

Tänker ni på sånt? Om ni kommer hem till någon, tänker ni på att det är fula märken och liknande som drar ner helhetsintrycket i ett rum?? Eller är det som dom andra säger, bara jag som tänker på det?

Mvh löjligt i-lands problem :D

Jag förstår inte riktigt vilka lister som avses, lister brukar väl bara sitta längst ner mot golvet och mot taket, inte i knä- eller axelhöjd? Eller har ni en pärlspontsvägg?
Stör du dig skulle jag spackla och måla på. Jag misstrivs då jag tycker något är fult eller stökigt i vårt hem (just nu storrenoverar vi och jag går omkring och kräks lite åt allt stök och sågspån) så jag hade hellre åtgärdat det. Du behöver ju inte ta den dyraste färgen.
 
Jag förstår inte riktigt vilka lister som avses, lister brukar väl bara sitta längst ner mot golvet och mot taket, inte i knä- eller axelhöjd? Eller har ni en pärlspontsvägg?
Stör du dig skulle jag spackla och måla på. Jag misstrivs då jag tycker något är fult eller stökigt i vårt hem (just nu storrenoverar vi och jag går omkring och kräks lite åt allt stök och sågspån) så jag hade hellre åtgärdat det. Du behöver ju inte ta den dyraste färgen.
Dörrlist?
 
Ja jo jag menar dörrlister :p

Jag målade på lite färg och det blev genast i mina ögon mycket bättre! Inte perfekt, men det duger sålänge.
 
vi har en mindre hall där det är (enligt mig) fula vita lister. Det är lite slagmärken och liknande på dem. Mest under axel och knähöjd. Jag retar mig på det och jag ser det ju varenda gång jag städar. Jag har påtalat detta för både min sambo och min syster, men båda bara skrattar åt mig och viftar bort det med ett "det är nog bara du som tänker på det"

Jag skulle helst av allt vilja slita bort vare da mist och sätta nya, men då vi inom en rimlig (inte snar dock :banghead:) framtid ska renovera den så är detta totalt onödigt.

Så min fråga till er är nu;

Tänker ni på sånt? Om ni kommer hem till någon, tänker ni på att det är fula märken och liknande som drar ner helhetsintrycket i ett rum?? Eller är det som dom andra säger, bara jag som tänker på det?

Mvh löjligt i-lands problem :D
Ja det för jag!
 
Ja jo jag menar dörrlister :p

Jag målade på lite färg och det blev genast i mina ögon mycket bättre! Inte perfekt, men det duger sålänge.

Ofta är det resultatet jag når. Som nu. Huset har blivit påbättrat (putsat) och är därmed fläckigt som en hyena. För att inte få ångest varje gång jag går utanför dörren har jag målat om farstukvisten invändigt. Det tog 20 minuter, och är SÅÅÅÅ värt det.

För mig blev det en handling som gör att jag orkar stå ut med att resten av huskroppen är fläckig. Konstig? Yepp. Fungerande? Absolut.
 
För mig blev det en handling som gör att jag orkar stå ut med att resten av huskroppen är fläckig. Konstig? Yepp. Fungerande? Absolut.
Två varianter. Den ena att man klarar vardagen.

Den andra - att man står ut så länge att det prioriteras ner och därmed aldrig blir riktigt gjort....
:meh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 843
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp