Full english

Full english

  • Stekt ägg

    Röster: 17 34,0%
  • Äggröra

    Röster: 33 66,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    50

MidnightSoul

Trådstartare
Full english breakfast jag och min kompis kan inte komma överens. Båda har varit i england. Jag har enbart fått full english med stekt ägg, han full english med äggröra.
 
Äggröra vill jag minnas. Eller så tror jag det för att jag gillar röra så mycket mer än stekt ägg.
 
Jag tycker att det är äggröra men tror det kan vara vilken som faktiskt.
 
När jag tänker på full english breakfast så tänker jag den med äggröra (och gör således scrambled tofu när jag själv gör vegoversion) men jag skulle nog inte reagera om jag såg en med stekt ägg.
 
Har bara sett med äggröra. Aldrig med stekt ägg, skulle nog bli förvånad om jag fått det.

Edit: Kollade Wikipedia. I England är det tydligen poached eller scrambled. På Irland däremot är det fried eggs.
 
Man släpper ett ägg i en kastrull vatten + lite vinäger och så har man vispat runt så att vattnet virvlar. Då stelnar ägget i virveln. Det är skitcoolt.

Jag har sett MÅNGA säsonger av Masterchef :D
Är det engelska för pocherat ägg alltså?

(mvh inte så internationell när det kommer till mästerkockar)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
743
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: enough
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 488
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp