Fulla män

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker på hur mycket skit jag tagit från fulla män.
Jag har bäddat ner dem.
Jag har duschat dem.
Jag har plåstrat om dem.
Jag har sett dem slåss.
Jag har varit nära på att bli slagen.

I flera år flera år var jag arg på honom för att han hotade med att slå en glasflaska i mitt huvud. Anledningen var att han tyckte att jag pratade för mycket med hans kompis.

Sedan slutade jag vara arg på honom.

I flera år efter det var jag istället arg på mig själv. Varför tolererade jag så mycket skit? Fem och ett halvt år ödslade på detta kräk.

Numera är han inget kräk och det är inte längre mitt fel.

Om jag hade sett en tjej bli hotad av min vän som står med en glasflaska ovanför hennes huvud, då hade jag sagt ifrån. Jag hade avbrutit. Erbjudit sängplats och hjälp att lämna.

Ingen hjälpte mig.

En nyårsafton i Göteborg började han slå runt i hotellrummet. Jag fick fly, in till hans (våra?) vänners rum. Bad en killkompis till honom gå in och lugna.

Han började gråta. Han vågade inte gå in till honom. Han vågade inte försöka lugna.

Jag fick bära bördan igen. Gå in i infernot som var denne mans inre och för tillfället även ett hotellrum. Lugna och trösta. Mitt ansvar. Jag var femtiofem kilo ansvar.

Numera är jag arg på hans vänner. Jag fick bära deras börda. En nittio kilos börda som fantiserade om att mörda någon. Jag förstår att de var glada att slippa. Det hade jag också varit. Men de hade varandra. Vem hade jag, i en helt ny stad?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns som att jag är inne på själva upploppet av mitt råkat-engagera-mig-i-förmånga-aktiviteter-på-samma-gång – rejs. Jag har...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp