Fullblod från Florida

Nanny

Trådstartare
Undrar bara om det är någon som vet vad det kan kosta att ta hem en häst ifrån Florida ? På ett ungefär...:laugh:
 
Sv: Fullblod från Florida

Har egentligen ingen aning men runt 20.000 i frakt skulle jag tro. Till Frankfurt sen kostar det ju att få hästen därifrån och sen tull och allt pappersarbete.
 
Sv: Fullblod från Florida

Hej
De kostar ca 45000-50 000kr att ta hem en häst från usa och de är inkl karantän. De flyger flera hästar varje månad från usa till sverige så har du råd med de så är det inga problem.
Du måste ha hästen i ett godkänt karantänstall i 1 mån där tar dom olika blodprov och sköter om din häst tills den dagen de är dags att åka.
Jag vet ett karantänstall så där på rak arm men de ligger lite fel med tanke på att hästen står i florida.
Kolla Nedpoint så har du lite att läsa. De finns garanterat karantänstall i Florida med.
 
Sv: Fullblod från Florida

Tack det var en mycket bra sida, med mycket information ( och snygga hästar :) ) Det verkar inte så svårt att genomföra, tål att tänka på.
 
Sv: Fullblod från Florida

Ja drömma måste man få göra :) Man vet ju inte,är saker menade att hända så gör dom det. Det är jag helt säker på.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 783
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
989
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 350
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp