Fullblod+halvblod???

B

**BORTTAGEN**

Har ett fullblodsto som jag vill betäcka. Har min funderingar kring halvblodshingstarna, men de är så många! Har även funderingar på Irländska hingstar? Någon som vet var och om man kan få tag på sperma i sverige?
Stoet är efter Lotus Pool- Steve´s Friend. Super psyke och kanon gång! Ca 163 mkh och inte så kort i kroppen.
Berätta gärna om era erfarenheter med betäckning av just kombinationen fullblod+halvblod!!
 
Jag rider ju en sån "korsning", mamma är fullblod och pappa är den underbara hingsten Magini 695.
Hon ser ut som en lättare nordis i kroppen, är envis som en åsna och har ett sjujäkla humör. Men ändå jättetrevlig :confused:. 158 cm i mkh (pappa är liten) och har ett bra steg där inne nånstans, som jag hoppas vi kan få fram när vi sätter igång henne. Hon har också ett ganska speciellt hasarbete, om det beror på steget eller att hon är riden "på höjden" vet varken jag eller ägaren :)
Man ser alltså inte på henne att det är fullblod på mamman, men Magini kan ju ge ganska kraftiga avkommor.

Hon har en avkomma med Master som är kanonfin och mycket lättare i typen än hon. Han blir 3 i år, tror jag, och inte riden än.
 
hej! min häst är en korsning mellan fullbod-halvblod han ser ut som ett halvblod (lite lättare i typen) men har galopp som ett fullblod han är super fin att se på! väldigt fin kropp faktiskt! om jag skulle va du så skulle jag nog satsa på fullblod-halvblod! mvh sandra
 
Detta räknas ju ej som korsning, fullblod är ok inom halvblodsaveln. Min hästs mamma var en fd galoppör och pappa är Maraton som ju har en del hannoveranerblod i ådrorna. Och av detta kom en liten, lätt häst med mkt i huvudet och snabb i benen. Hon är tävlad tom 1.20 hoppning/LA dressyr med plac och nu dräktig med Aerline H.

Bild på henne

Det är bara positivt med lite fullblod tycker jag, ger kvickare och inte så tunga hästar. Många av våra äldre sv halvblodshingstar är ju ganska tunga i modellen.
 
Pållan är 50% fullblod och har en otrolig spänst, energi och motor. Tack vare en mkt bra uppfödning har hon även haft en fantastisk hållbarhet och är en mkt positiv häst. Mycket nerv som inte passar alla dock, men vi passar varandra utmärkt. :love:
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
3 990
Senast: pastejja
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 713
Senast: Molekyl
·
Avel Mitt sto är e Lotus Pool - Fanaan, rent fullblod med mycket bra ridmodell. Korrekt exteriört och mycket bra gångarter, 163 cm och...
Svar
8
· Visningar
1 313
Senast: Lahtel
·
L
Avel Någon som har tips på en fullblodshingst eller en ädel halvblodshingst? Stoet som ska betäckas är en korsningsponny (kat d) som behöver...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp