Fullblodskorsningar

crossroad

Trådstartare
Hej, en liten kvällsfundering.
Hur är intresset att köpa föl/unghästar som är korsning swb/fullblod? Finns det isåfall några stammar mer intressanta än andra?
eller är andra korsningar med fullblod av större intresse?
 
Säger som @Görel att det inte är att betrakta som en korsning.

Intresset för mycket blod beror ju däremot på vad för fullblod man petar in i ekvationen. Bara för att det är ett fullblod innebär det ju inte att det blir bra.

Man bör läsa på och studera blodslinjer och se vilka som funkar och är attraktiva och inte bara betäcka ett fullblod för att man kan.

Att t.ex hitta rena fullblodshingstar med bra blodslinjer för ridsport och halvblodsavel år 2021 är ungefär lika lätt som att gå ut och hitta en Unikorn 🦄
 
Håller med ovan. Finns ju många fina fullblodshingstar men de används ju inom fullblodsaveln. Däremot finns det ju en hel del fina fullblodsston. Bla har två grundare av nya stolinjer härstammat ur fullblodsston tex butterflyflips möderne😊
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: athena
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 316
Senast: cili
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp