”Fullt friska djur avlivades”

Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

fullt friska, jo tjena... när myndigheterna för en gång skull tar tag i saken så blir det såhär.
 
Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

fullt friska, jo tjena... när myndigheterna för en gång skull tar tag i saken så blir det såhär.

Jag kan inte uttala mig om det här fallet, men det har varit ett mycket omdiskuterat fall i Örebroområdet för ett par år sedan då djurskyddsinspektör och veterinär avlivade en hingst utan ägarens vetskap. Hästen filmades innan avlivningen, halt de första stegen men klart piggare efter bara några meter. Obduktionen gav inga ledtrådar, hästen var till synes felfri.

Så visst görs det misstag!

/Migo
 
Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

egentligen borde inte jag heller uttala mig,för jag har inte sett det med egna ögon, däremot hört,av vad jag kallar pålitliga källor.Och det handlade inte om hälta eller så, utan allmänt mående och miljö.
 
Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

Jajamän, det görs misstag.Aktuella fallet har jag ingen aning om än, men Örebro är verkligen ökänt från fler fall än hingsten som avlivades. Spontant känns det som om myndigheterna trampat i klaveret igen.... Vi lär väl få se.
 
Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

Vad det egentligen handlar om här är en grannfejd som är flerårig, pengar, mark OCH en kommun/länsstyrelse som gått in i en annan kommun/länsstyrelse och agerat under konstiga premisser.

Skulle kunna dra hela historien men anser INTE att det här hör hemma i ett anonymt forum, vidare frågor får Gärna tas på PM - någon diskussion i tråden tänker jag inte ge mig in i. Men ni ska veta att det finns MKT mer bakom det här än vad det ges sken av, vad folk "hört" via bakvägar har inte Heller här att göra. Snälla. Ingen hörsägen, det är redan alldeles för infekterat och alldeles för känsligt för de som är inblandade, jag ber er. :bow:

Med vänlig hälsning

/Bewildered.
 
Sv: ”Fullt friska djur avlivades”

Du får ursäkta, men detta är ett forum där man diskuterar, du kan inte tala om vad folk får skriva eller inte. Rykten sprids i såna här fall och vissa stämmer, andra inte, så är det och så kommer det alltid att vara. Har svårt att tro att en grannkommun skulle ge sig in i en grannfejd och avliva djur till höger o vänster...Dessutom har de ju inte mått kanon i mitt tycke.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SR) En 40-årig man är misstänkt för att ha vanvårdat djur på en gård i Nässjö kommun. En häst var så undernärd att den fick avlivas...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) En avelshäst på en gård i Vinberg har fått avlivas sedan hon tros ha träffats av en pil i ögat. Hästen skenade och skadade sig på...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) En skadad häst var tvungen att avlivas efter en inspektion på en gård i södra Dalsland i söndags...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Flera av de 15 hästar som vanvårdats på en gård i Trollhättetrakten i januari har nu fått avlivas...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp