Funderar på att göra en liten resa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på om jag skulle ta och åka iväg till Tiveden och vandra. Det finns ju rätt gott om rundslingor där, allt från korta på drygt en kilometer upp till nästan en mil.

Men efter en titt i kalendern så inser jag att den här veckan inte är någon god idé och knappt nästa vecka heller. Nu på torsdag ska jag vara hundvakt och på fredag ska jag träffa psykologen igen. Sen i helgen (lördag eller söndag) ska jag provrida en häst om det blir som planerat. Det är kompisen som frågat om jag vill provrida hennes häst. Jag tror att hon vill ha mig som medryttare på den då jag sett att hon svarat på annonser där folk söker medryttare. Hon vet ju hur jag funkar som medryttare och det är väl en trygghet att veta att det fungerar med en person. Men hon har inte sagt rakt ut till mig att det är det hon fikar efter, kanske för att jag redan har en medryttarhäst.

Sen så ska jag träffa arbetsterapeuten igen på tisdag. Sen finns det en lucka på två dagar.

Jag tänker att om jag ska till Tiveden och vandra så vill jag nog ha lite mer tid på mig än två dagar, men som det ser ut så blir det inte tid förrän i början av september. Jag undrar hur kallt det är då? Jag tänkte ju sova i bilen.
 

Det verkar man få, men man måste nog hålla sig till en markerad tältplats:

I Tivedens är det bland annat förbjudet att:
  • elda förutom på anvisade platser (gäller även grill)
  • parkera förutom på anvisad parkeringsplats, men inte med husbil/husvagn mellan kl. 00-06
  • ta med hund om den inte är kopplad
  • köra motorfordon förutom på anvisade vägar
  • tälta förutom på anvisad plats och då bara en natt kl. 18-10
  • cykla förutom på för cykel anvisade leder
  • rida förutom på vägar och på anvisade ridleder
  • skada växtligheten
  • störa djurlivet eller på ett störande sätt orsaka ljud
  • fiska
  • skada levande eller döda träd och buskar
  • köra motorbåt, vattenskoter, drönare eller liknande
Men TS menar kanske att hon i så fall ska övernatta i skogen utanför nationalparksområdet?
Givetvis tänkte jag sova utanför nationalparksområdet. Inom nationalparken finns inga vettiga platser att sova på.
 
Tältplatsen vid Vitsand är annars väldigt bra. Finns utedass, och inte speciellt långt att gå från bilen om det behövs. Somna till korp och storlom :love:

Ska man hålla sig i nationalparken känns 2 eller möjligen 3 dagar lagom, annars får man traska på varenda stig. (Om inte du har några bra förslag på aktiviteter som jag glömt bort? Vi vandrar bara. Och lagar god mat :d)

Oxögabergaleden är min favorit men det är ju en halvdag i hyggligt lugnt tempo. Har dock inte testat att knyta ihop med bergslagsleden, det kanske är trevligt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 443
Senast: Sootie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 039
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp