Funderar på att göra en liten resa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på om jag skulle ta och åka iväg till Tiveden och vandra. Det finns ju rätt gott om rundslingor där, allt från korta på drygt en kilometer upp till nästan en mil.

Men efter en titt i kalendern så inser jag att den här veckan inte är någon god idé och knappt nästa vecka heller. Nu på torsdag ska jag vara hundvakt och på fredag ska jag träffa psykologen igen. Sen i helgen (lördag eller söndag) ska jag provrida en häst om det blir som planerat. Det är kompisen som frågat om jag vill provrida hennes häst. Jag tror att hon vill ha mig som medryttare på den då jag sett att hon svarat på annonser där folk söker medryttare. Hon vet ju hur jag funkar som medryttare och det är väl en trygghet att veta att det fungerar med en person. Men hon har inte sagt rakt ut till mig att det är det hon fikar efter, kanske för att jag redan har en medryttarhäst.

Sen så ska jag träffa arbetsterapeuten igen på tisdag. Sen finns det en lucka på två dagar.

Jag tänker att om jag ska till Tiveden och vandra så vill jag nog ha lite mer tid på mig än två dagar, men som det ser ut så blir det inte tid förrän i början av september. Jag undrar hur kallt det är då? Jag tänkte ju sova i bilen.
 

Kan du inte skjuta lite på provridningen då? :)
Jag fick ett meddelande från kompisen för någon timme sen då hon frågade om jag ville rida i morgon. Det passar perfekt. Det innebär att jag inte har något inbokat fr.o.m. efter psykologbesöket på fredag morgon till på tisdag. Det är 3½ dag som jag då har obokat, så det känns som om jag borde passa på att åka iväg på fredag. Det ska ju bli hyggligt varmt i helgen också. Jag kanske borde börja packa nu på en gång?
 
Jag fick ett meddelande från kompisen för någon timme sen då hon frågade om jag ville rida i morgon. Det passar perfekt. Det innebär att jag inte har något inbokat fr.o.m. efter psykologbesöket på fredag morgon till på tisdag. Det är 3½ dag som jag då har obokat, så det känns som om jag borde passa på att åka iväg på fredag. Det ska ju bli hyggligt varmt i helgen också. Jag kanske borde börja packa nu på en gång?
Ja!
 
Jag fick ett meddelande från kompisen för någon timme sen då hon frågade om jag ville rida i morgon. Det passar perfekt. Det innebär att jag inte har något inbokat fr.o.m. efter psykologbesöket på fredag morgon till på tisdag. Det är 3½ dag som jag då har obokat, så det känns som om jag borde passa på att åka iväg på fredag. Det ska ju bli hyggligt varmt i helgen också. Jag kanske borde börja packa nu på en gång?
Perfekt ju! :) 👍
 
En sak jag funderar på är om jag ska övernatta i skogen eller på en ställplats. Tyvärr kostar en ställplats minst 150 kronor per övernattning, men jag är inte heller så pigg på att ligga ensam i skogen nu när mörkret kommer så tidigt.
 
En sak jag funderar på är om jag ska övernatta i skogen eller på en ställplats. Tyvärr kostar en ställplats minst 150 kronor per övernattning, men jag är inte heller så pigg på att ligga ensam i skogen nu när mörkret kommer så tidigt.
Behöver du verkligen flera dagar där då?
Eller du kanske tänkte gå flera leder:)
Ingen är ju längre än en mil och jag tycker lederna är ganska lika varandra och man hinner med lätthet gå två leder på några timmar :)
 
En sak jag funderar på är om jag ska övernatta i skogen eller på en ställplats. Tyvärr kostar en ställplats minst 150 kronor per övernattning, men jag är inte heller så pigg på att ligga ensam i skogen nu när mörkret kommer så tidigt.
Jag kan nästan lova dig att du inte kommer råka ut för några skurkar i Tiveden skogarna :) jag skulle sova tryggare där än någon annanstans:)
 
Behöver du verkligen flera dagar där då?
Eller du kanske tänkte gå flera leder:)
Ingen är ju längre än en mil och jag tycker lederna är ganska lika varandra och man hinner med lätthet gå två leder på några timmar :)
Jag har inga planer på att hetsa mig igenom lederna. Men kanske borde jag försöka hitta på något annat också än att bara gå lederna. Att bara vandra kanske blir lite enahanda.

Jag kan nästan lova dig att du inte kommer råka ut för några skurkar i Tiveden skogarna :) jag skulle sova tryggare där än någon annanstans:)
Jag är inte rädd för skurkar. Jag är rädd för ångest. Det är skitjobbigt att vara ensam om jag får ångest.

Jag får ju ångest hemma också ibland och oftast är jag tvungen att genomlida det själv, men har jag möjlighet så tar jag mig iväg och träffar någon, så jag får tänka på annat.
 
Jag har inga planer på att hetsa mig igenom lederna. Men kanske borde jag försöka hitta på något annat också än att bara gå lederna. Att bara vandra kanske blir lite enahanda.


Jag är inte rädd för skurkar. Jag är rädd för ångest. Det är skitjobbigt att vara ensam om jag får ångest.

Jag får ju ångest hemma också ibland och oftast är jag tvungen att genomlida det själv, men har jag möjlighet så tar jag mig iväg och träffar någon, så jag får tänka på annat.
Jag förstår :) jag trodde du kände att du behövde sova över för att hinna vandra:) lederna brukar ju inte ta särskilt många timmar styck även om man tar det lugnt :)
 
Jag förstår :) jag trodde du kände att du behövde sova över för att hinna vandra:) lederna brukar ju inte ta särskilt många timmar styck även om man tar det lugnt :)
Jag sover över för att hinna med fler leder. Att gå en massa på en dag blir nog lite väl mastigt.
 
Får man ens övernatta där? Är det inte naturreservat?
Det verkar man få, men man måste nog hålla sig till en markerad tältplats:

I Tivedens är det bland annat förbjudet att:
  • elda förutom på anvisade platser (gäller även grill)
  • parkera förutom på anvisad parkeringsplats, men inte med husbil/husvagn mellan kl. 00-06
  • ta med hund om den inte är kopplad
  • köra motorfordon förutom på anvisade vägar
  • tälta förutom på anvisad plats och då bara en natt kl. 18-10
  • cykla förutom på för cykel anvisade leder
  • rida förutom på vägar och på anvisade ridleder
  • skada växtligheten
  • störa djurlivet eller på ett störande sätt orsaka ljud
  • fiska
  • skada levande eller döda träd och buskar
  • köra motorbåt, vattenskoter, drönare eller liknande
Men TS menar kanske att hon i så fall ska övernatta i skogen utanför nationalparksområdet?
 
Får man ens övernatta där? Är det inte naturreservat?
Det finns gott om skog utanför naturreservatet. Inom reservatet finns bara två tältplatser och dessa kan man inte köra bil till utan man måste gå och jag pallar inte att bära min packning. Om man kan tänka sig att sova under bar himmel så är det tillåtet i hela reservatet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 390
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 341
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 046
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp