Funderar på att hitta något nytt koncept...

H

HappyBitch

Hej på er!
Är lite småsugen på att testa mig på ett foderbyte. Nu använder jag krafft och har aldrig haft något problem med det, men jag har hört så mycket bra om hippo, vet inte...känner mig ganska virrig. Kan ni inte berätta om era erfarenheter & vad ni fodrar med idag? Tack, tack...
 
om det funkar bra,varför byta foder?
det är många som ger tårta på tårta när det gälder foder.
det var det svar jag fick när jag ringde ett ställe för att få hjälp med foder till min kuse,
varför gå på allt det sa dom,det är tårta på tårta.
så ta reda på syfte med foder och om din häst verkligen har behov av det
 
Jag bytte från krafft till hippo pga hippos pellets var mindre och jag tyckte de dammade mindre.

Men krafft däremot är ofta lättare att få tag i.
 
Pellets som pellets? ;) Krafft har ett stort sortiment, men om du ska se till priserna kan du ju se om du kan göra ngt "klipp". Sedan beror det ju på vilket slags krafftfoder som passar ditt hö.

Själv är jag Krafft-fan. :D (förutom av deras "foderrådgivare" som räknar fel på allt möjligt, öser på av deras produkter, samt att jag har krafft ponny som mitt hat-foder :devil: )
 
Krafft Grund har lika mså pelletts som Hippo.

Sen förstår jag mig inte på Krafft Grund iofs. Det är havre med mer vitaminer typ näringsmässigt ;)

/Alexandra - som tycker det är BRA att kraffts pellets är lite större och önskar de kunde göra breeden lika stor som grooven
 
Jag är själv i dina tankar men har tidigare låtit mina hästar gå på Fibergi - Tyvärr tycker jag att det börjar bli lite väl dyrt och har fått väldigt ojämn kvalite på de senaste (vissa säckar är torrare etc)Har oxå funderat på Hippo (är det ngn som vet vad detta kostar?) men det är inte lätt att få tag på här i närheten, jag har därför nu testat med Kraft Grund (128kr/säcken)Ngn som kan de andra sortimentets priser? Och tycker det verkar bra finns mer att välja på än med Fibergi men jag tycker det är tråkigt med det pelleterade fodret dock.
Hoppas det löser sig för dig.
 
Har kollat upp...

Har kollat upp lite priser på hippo & det ligger runt följande:
Basic 108:- (25kg)
Champ 143:- (-"-)
Breed 130:- (-"-)
Alfa 133:- (-"-)
Top 173:- (30kg)

Antar att det ligger i ungefär samma prisklass överallt...billigare än krafft & det jag har hört om hippo låter lovande. :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Petronilla
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 366
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 150
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp