Funderar på att resa i Maj.

En kollega har precis varit en vecka på Madeira och gått olika dagsvandringar. Såg underbart ut! Eftersom ön är liten kan man också se mycket på kort tid och behöver inte åka långt för att komma till olika vandringsleder.
Vackert, soligt, trevligt och fantastisk mat har jag hört av flera!
 
Malta. Finns mycket att se, lätt att ta sig runt med hyrbil. Lagom avstånd för bra dagsutflykter.

Spanien. Jag tycker personligen mycket om San Sebastian. Men även sydkusten är trevlig, om än väldigt turistig.

Israel. Finns MASSOR att se och göra. Också bra ställe för hyrbil. @tornblomma kan säkert berätta mer.

Wien. Mycket vacker stad som man bara kan "vara" i.

Italien. Området Modena, Parma, Bologna är fantastiskt tycker jag. Vackra städer med mycket matkultur att uppleva, inte bara genom att äta utan även museum, gårdar osv. Pisa är också vackert. Hyrbil är att föredra. Cinque Terre ska vara mycket trevlig om man tycker om vandring.
 
Vackert, soligt, trevligt och fantastisk mat har jag hört av flera!
Vackert och trevligt - ja! Fantastisk mat? Nja, skulle jag säga. Men det är ju såklart en smaksak :D.

@Tranan Vad är du intresserad av? Vill du ha storstad eller landsbygd? Strand eller stad? Shopping? Något att gå efter vore bra :).
 
Åk till Venedig. Turistställena kan du dock skippa, håll dig till de övriga tre fjärdedelarna av stan istället. Missa inte att ta en tur till Burano, det är ett riktigt litet lyckopiller.
 

Liknande trådar

Tjatter Skulle ni rekommendera en resa dit? Vad får man i så fall inte missa? Är det lätt att ta sig runt utan bil? Bra resturanger? Bra cafeer?
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Martenix
·
Relationer Bakgrund, cancerdiagnos under våren. Opererad, cellgiftsbehandlad, ej spridning just NU. Men vet inte hur många år jag har kvar, man...
2
Svar
30
· Visningar
1 671
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 381
Senast: Avalbane
·
Juridik & Ekonomi Har Zlantar idag men är inte så förtjust i den. Har ni någon annan budget-app att rekommendera?
Svar
0
· Visningar
207
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp