Fundering kring sytt sår

Tibialis

Trådstartare
Lång historia kort:
opererade armen (och handen) 12/1, gips och stygn togs i onsdags. Sköterskan satte strips där såret glipade, som ni kan se är det mer än halva området.
hrYXEQf.jpg


Idag trillade 2 strips bort så jag satte dit nya (smalare och längre). Utan stripsen glipade det ca 5 mm mellan sårkanterna.

Tyvärr var jag för yr och illamående när de tog stygnen för att ställa frågor, men nu funderar jag på om det är "normalt" att behöva stripsa ett så stort område efter att stygnen tagits bort och om inte såret borde vara mer läkt efter de här veckorna än att det glipar så pass mycket när tejpen föll av?

Kommer kontakta hand och plastik på måndag men tänkte att det skadar inte att fråga på buke så länge :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund opererades i måndags. Man tog bort två ytliga knölar, en på bog/hals och en på buken. Såren är sydda med tre stygn var och...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Kivina
·
Hästvård Behöver lite inputs och idéer till nästa veterinärbesök på torsdag, börjar kännas lite lätt hopplöst det här.. Lång historia...
Svar
7
· Visningar
3 629
Senast: Bismark
·
Småbarn I dag visade mellanbarnet att han är en riktig tuffing när det gäller! Jag och min mamma lämnade barnen hemma hos mig med min syster och...
Svar
10
· Visningar
5 164
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp