Funderingar kring FT-kortet!

D

Dyfra

Ska troligtvis vara med på en fälttävlans kurs om 1,5 v med med min 4-åring med möjlighet att ev. ta FT-kortet på samma gång.
Men jag kom precis på ett problem, jag rider min häst med ponny-hackamore och kom precis på att det inte får användas på tävling förutom i högre klasser. Han har vargtänder som inte är utdragna ännu och därför använder jag inte bett, det går i stort sett inte.

Är det någon som har ett hum om det går bra att rida med hackamore när man tar kortet, eller måste man följa tävlingsregler?
Ringer självklart och hör men tänkte höra här först... Vad tror ni? :smirk:
 
Sv: Funderingar kring FT-kortet!

Det är ju upp tii den som är provledare...
Personligen hade jag tyckt det var ok med tanke på anledningen.

Ring och hörefter!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 645
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: ameo
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 205
J
Fälttävlan är fälttävlan ngt för mej? Javisst! eller är vi för klena för det? tog ft-kortet oktober 2006. båda jag och ponnyn var i toppform...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: jagvillvaraifred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp