Bukefalos 28 år!

Funderingar kring hingstval

shady

Trådstartare
Har köpt tillbaka en av mina uppfödningar, som skall tävlas nu men i framtiden kommer hon att bli mitt avelssto. Funderar lite angående hingstval till henne. E: Stanford-Elizar-Dragon. Ädel ser ut och rör sig som ett fullblod. MKT bra hopp teknik, godkända gångarter. Ca 163 cm i mankhöjd kanske någon cm till. Vill ha en hingst med bra hopp förmåga men ändå bra gångarter. Skall vara en hingst som dokumenterat lämnar större avkommor och med lite mer massa. Tänker satsa på fälttävlands avel med henne. Har ni några förslag? Hon är tuff i psyket orädd och med nerverna utanpå kroppen.
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Kan inte hjälpa, men ville säga att jag blev lite glad av din tråd ändå. Med oturen du haft, att du kan fortsätta med "dina" linjer ändå.
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Tack vad du är gullig, det är ju precis denna tanken vi hade också när vi köpte tillbaka henne. Dock är hon ju alldeles för liten för Mathias.
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Jag blir också väldigt glad över att läsa detta.

Kika på Canterbury tycker jag. Och betäck i år.

:bump:
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Tack för att ni blir så glada det är vi också. Skall kika på honom men blir ingen betäckning i år, den andra tävlings hästen vi har står skadad så något måste grabben ha att tävla på.
 
Sv: Funderingar kring hingstval

285 st som har läst men endast 1 hingst rekomenderad? Ingen som har några fler resultat?
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Som jag förstår det är det viktigaste till avkomman att förbättre storlek, lite mer gång och bevara hoppningen? Isf är mina förslag Cartier, Ludwigs Champion (med risk för att han är lite för rejäl) el Bravour.
 
Sv: Funderingar kring hingstval

Nobel?!!! Han har själv tävlat svår hoppning och svår dressyr! Med massa utan att vara klumpig. Ja, jag har sett honom. Han är dessutom trevligt temperament och är lätt att ha och göra med. Har själv en avkomma efter honom som jag är jättenöjd med. Stall Pooh har fött upp flera stycken avkommor till Nobel i sin fälttävlansavel. Lycka Till!
 

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 423
Senast: Stina12
·
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 104
Senast: Långnos
·
Avel Har seminerat ett par ggr med samma unghingst, hopphingst med mkt bra stam från utlandet som tyvärr har dåliga simmare när vi fått den...
2
Svar
20
· Visningar
2 878
Senast: sona
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp