Bukefalos 28 år!

Funderingar, laptop.

Sorbe

Trådstartare
Efter extrema problem i morse med en kraschad harddisk har jag bestamt mig for att kopa ny dator!

Funderar pa en HP, en av de billigare varianterna. Vill kunna surfa pa natet, redigera bilder, kolla pa filmer och sant enkelt, inget direkt avancerat. Bor dock kanske ha mycket minne da bilderna tar mycket plats vanligtvis.

Max 5000 kr, forslag, tack!
 
Sv: Funderingar, laptop.

EDIT: Oj det kanske var en laptop du skulle ha :P.
 
Sv: Funderingar, laptop.

också ute efter en ny bärbar. Behöver inte ha så stort minne runt 80 gb räcker ska skaffa mig en externhårddisk så jag vet att bilderna alltid finns på den.
 
Sv: Funderingar, laptop.

*kl*

Puttar upp tråden då jag också funderar på att köpa laptop.
Ska vara BRA att redigera bilder på.
Behöver dock inte ha så jättestort lagringsminne då jag har extern hårddisk.
 
Sv: Funderingar, laptop.

*kl*

Puttar upp tråden då jag också funderar på att köpa laptop.
Ska vara BRA att redigera bilder på.
Behöver dock inte ha så jättestort lagringsminne då jag har extern hårddisk.

Laptops blir i princip aldrig bra att redigera bilder på. För att få hyffsad arbetskomfort behövs det en lap som förmodligen kostar runt 15 eller mer. Processorerna är oftast på tok för långsamma i billigare laptops. Det funkar, men går segt och med mycket hickups. Dock med undantag för macbook och macbook pro, men de kostar ju också en slant.
 
Sv: Funderingar, laptop.

Rent skitsnack, för 7-8000 kr får du en bärbar dator med prestanda så det räcker och blir över, sedan att skärmen på en bärbar inte är optimal för bildredigering är en annan sak.

Man får helt sanslöst bra prestanda för priset idag, valfri core2duo processor fixar det mesta.

Ett tips är att kolla på prisjakt, välja den skärmstorlek man vill ha, sedan sortera på popularitet och kolla folks omdömen. Då slipper man forska så mycket kring recensioner osv.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=prod_rank
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Funderingar, laptop.

:rofl: Ja visst funkar det, men det går segt. Kör du Picasa eller något annat lätt program så visst, men att leverera bilder snabbt till kund är en mardröm på en 2.0 dual med 2 gig ram (Jag har ofta med mig extern skärm på jobb för att laptopens skärm är värdelös när det gäller bildbehandling). Har man inte bråttom funkar det okej.
 
Sv: Funderingar, laptop.

Det är ju lite skillnad på om du ska ha den i jobbet eller privat, eller hur?
 
Sv: Funderingar, laptop.

Det som spelar roll är väl vilka program som körs? Oavsett om den körs på jobb eller privat.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vad finns det för laptops som klarar att spela upp exempelvis The Sims 3 hyfsat, vill ha klart ljud & bild utan hack och relativt snabb...
Svar
16
· Visningar
2 913
Senast: Aqualize
·
IT & mobiler Min tidigare dator kraschade och nu behover jag en ny, har alltsa skarm och tangenbord och mus. Dock funderar jag pa en barbar, da jag...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: LSD547
·
IT & mobiler Kära Bukefalosvänner! Nu behöver jag hjälp och råd. Min älskade HP-laptop som hackat en tid slocknade och den lokala datorreparatören...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: DrPepper
·
C
IT & mobiler Min laptop kraschade totalt for nagra dagar sedan. Det mesta hade jag ju backup pa men nagra filer hade jag inte hunnit ordna... Trodde...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: LadyFrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp