funderingar och tankar

vinkelina

Trådstartare
Hoppas ni kan hjälpa mig med goda råd

Lider idag av en ledsjukdom som tyvärr bara kommer att bli värre med åren. Jag får inte hålla på med sporter som frestar på, tex pilates och tyvärr ridning.

Har dock en egen häst idag, ett sto på nästan 19 år, som jag kommer att behålla. Vill träna dressyr "på riktigt" och gör de så ofta kroppen håller. Tyvärr märker jag att ja mått mycke bättre nu då hästen stått i två månader :(

Har länge planerat ett föl på henne, och i år skulle vara sista chansen. Men vågar man satsa på det. Vill ju hoppas att de ännu tar många år innan jag blir riktigt dålig.

Jag är tyvärr rätt envis, och borde väl lyssna lite mer på min kropp.
 
Sv: funderingar och tankar

Hoppas ni kan hjälpa mig med goda råd

Lider idag av en ledsjukdom som tyvärr bara kommer att bli värre med åren. Jag får inte hålla på med sporter som frestar på, tex pilates och tyvärr ridning.

Har dock en egen häst idag, ett sto på nästan 19 år, som jag kommer att behålla. Vill träna dressyr "på riktigt" och gör de så ofta kroppen håller. Tyvärr märker jag att ja mått mycke bättre nu då hästen stått i två månader :(

Har länge planerat ett föl på henne, och i år skulle vara sista chansen. Men vågar man satsa på det. Vill ju hoppas att de ännu tar många år innan jag blir riktigt dålig.

Jag är tyvärr rätt envis, och borde väl lyssna lite mer på min kropp.
bara du kan ju veta om det kommer att funka, men jag vill ändå ge dig någon liten tråd att dra i. Du har ju en finnhäst vilka är utmärkta draghästar. Om hästen inte är inkörd, varför inte ta hjälp och köra in henne? Även om utrustningen är tung så borde det vara betydligt skonsammare för din kropp att träna körning. Det finns ju inget som hindrar att du rider någon gång då och då också. Ett föl är ju inte heller någon dum idé men det finns ju inget egentligen som hindrar det ena från det andra. Försöka få en medryttare som du kan dela jobbet med är också en hjälp kanske? Att helt upphöra med fysisk rörelse tror jag inte funkar alls. Av de som har problem med sin kropp (reumatism, ryggvärk etc.) av dem jag känner, så vet jag inte någon som blivit bättre av att inte röra på sig. nu är jag inte läkare, men det är i alla fall min uppfattning.
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 370
Senast: Murphy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 387
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 135
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 484
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp