Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Funkar detta täcket?

Lenis

Trådstartare
Börjes Orkan regn, funderar på att köpa det men funkar det? Behöver väl egentligen bara hålla en säsong då hästen ska åka sen =( Funderar annars på Hööks regntäcke för 629, det grå.. så om ni har erfarenheter, snälla skriv!

/Fattig

J

jojjo_blondin

ja har börjes orkan regn, funkar bra, håller min ponnii torr, men URDÅLIG passform, stramar jätte mkt runt bogarna på henne..

Jag har Orkan regn. :)
Det sitter bra på min pålla! Inget stram någonstanns, och så är det snyggt. ;)

Vet inte riktigt om det håller torrt än, har inte haft det så länge nämligen.

Har använt dessa täcken under ca 5 år nu. Namnet ändras med jämna mellarum. Dessa täcken är toppen bra. Håller hästen torr även efter en hel dag ute i snöblandat regn. Det tunna kan med lätthet tvättas i maskin, men måste då nog om inpregneras. Det tjocka täcket håller för temperaturer ner mot -20. Sen lägger jag bara ett ylletäcke under, och då är hästen varm som en kamin, även vid -30. Försök och se om det inte finns några av dom som kallas RS kvar i din hästs storlek. Det är samma täcke, bara en annan färg. Och ett annat pris, reapris.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6490 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kläder&Bli fin Ytterligare en skotråd från mig, men måste väl vara fler än jag som funderar över skor! Nu när vår och sommar kommer om inte annat. Jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
3 360
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 642
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 489
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
3 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar