Funkar detta täcket?

Lenis

Trådstartare
Börjes Orkan regn, funderar på att köpa det men funkar det? Behöver väl egentligen bara hålla en säsong då hästen ska åka sen =( Funderar annars på Hööks regntäcke för 629, det grå.. så om ni har erfarenheter, snälla skriv!

/Fattig
 
ja har börjes orkan regn, funkar bra, håller min ponnii torr, men URDÅLIG passform, stramar jätte mkt runt bogarna på henne..
 
Jag har Orkan regn. :)
Det sitter bra på min pålla! Inget stram någonstanns, och så är det snyggt. ;)

Vet inte riktigt om det håller torrt än, har inte haft det så länge nämligen.
 
Har använt dessa täcken under ca 5 år nu. Namnet ändras med jämna mellarum. Dessa täcken är toppen bra. Håller hästen torr även efter en hel dag ute i snöblandat regn. Det tunna kan med lätthet tvättas i maskin, men måste då nog om inpregneras. Det tjocka täcket håller för temperaturer ner mot -20. Sen lägger jag bara ett ylletäcke under, och då är hästen varm som en kamin, även vid -30. Försök och se om det inte finns några av dom som kallas RS kvar i din hästs storlek. Det är samma täcke, bara en annan färg. Och ett annat pris, reapris.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
782
Senast: Linda_A
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 718
Senast: Sel
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
823
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp