Funktionell och prisvärd utrustning för ryttare och häst

Anacondas

Trådstartare
Vilka är era bästa tips? För såväl sommar som vinter. Från ryttare till förälder som sitter på läktaren när barnen rider.
Ibland kan man ju hitta produkter som inte har ryttare som målgrupp men är perfekta för stallet.
 
Till ryttaren kommer jag aldrig mer köpa några andra ridbyxor än Maya Delorez, de passade verkligen mig helt perfekt. Men utöver det rider jag sällan i kläder som är speciella ryttarmärken, om man tänker på tröjor och sådär. Rent krasst brukar tröjor som är sunkiga/slitna/inte så snygga att jag vill ha dem på jobbet hamna i min stallgarderob förr eller senare, mina favoriter är dels min gamla mucktröja från nian och dels en gammal collegetröja jag ärvt av min moster och som hon hade i slutet av 80-talet. :angel: Brukar även köpa T-shirts från herravdelningen, typ på Stadium eller motsvarande sportbutik, mest för att jag rider med säkerhetsväst och jag hatar när tröjorna är korta och kasar upp.

För förälder som sitter på läktaren rekommenderar jag varma kläder till vintern. Satt på läktaren som medföljande person till min syster och har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv.
 
Titta på kläder för sport tex funktionströjor till ryttaren men kanske främst till medföljande. Finns oftast bra prisvärda alternativ.

Jag köper tex tunna ullstrumpor och underställ på sportaffär eftersom de är bättre i passformen för mig samt anpassade för utomhusaktiviteter.
 
Jag är helt såld på Ariats kläder och skor. Har flera funktionsplagg, ridtights, ridskor, vandringskängor och vinterjacka. Supernöjd med samtliga plagg 👍
 
vintertid: En rejäl overall och skoterkängor när man sitter på bänken.
Annars så är det ull underställ, ylletröjor fodrade ridyxor som gäller.
Allt utom ridbyxor köper man oftast billigare och till bättre kvalite i sportaffärer.

Jag har ridit i vanliga sportthights hela sommaren, dom med dragkedja på sidofickan är väldigt bra.
 
Håller med @a1agnlju om Ariats skor. Har faktiskt två par, ett par i stallet och ett par som jag har på jobbet/andra tillställningar när det inte är sneakersväder.
 
Köper mycket softshell-fleece (alltså de som är släta så inget skit fastnar på Stadium outlet. Rider även helst i såna där sportiga t-shirts i glansigt material på sommaren. Löpartröjor liksom.
 
Ridbyxor köper jag riktiga men i övrigt tycker jag att ridsporten är så långt efter vad det gäller funktionella kläder så det köper jag på andra ställen både med bättre kvalité och bättre priser. Jag köper löparkläder, vandringskläder, dvs. outdoorkläder och vandringskängor. Underställ i olika material beroende på temperatur men merinoullunderställ är oslagbart när det är kallt. Jag har även merinoull som ullflecetröjor. Jag kör på ullsockar i olika tjocklek beroende på temperatur, ibland är ullliners och en något tjockare ullstrumpa behövligt. Lager på lager är att föredra på hela kroppen, gärna dragkedjor hela vägen eller dubbeldragkedja som är lång på underställ och tröjor så att man kan dra ner vid behov men ändå har värmen kvar runt hals och nacke. Jag föredrar att rida i vandringskängor och chaps.

Ska man sitta på läktaren behöver man ha rejäla kläder och skor. Termobyxor, dunjacka, kängor med ullsula och något att sitta på!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 242
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 812
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp