"fy spray"

V

vildochgalen

min kelpie dam (unghund) är helt hopplös på att tugga sönder filtar och mattor när jag är borta en längre tid. känns så knepigt för jag kan aldrig säga åt henne eftersom jag inte kommer på henne i rätt sekund. finns det sk. fyspray att köpa för hundar? funkar det?
 
Sv: "fy spray"

Hejsan har samma problem med min 6 månaders rottis. :( tycker inte att man kan bestraffa honom när man inte ser honom göra det.
 
Sv: "fy spray"

precis.
och samtidigt som det är någonting man får räkna med så vill man ju såklart träna bort det så snabbt som möjligt!! frågan är hur?
kan tilläggas att hon får bra med hjärngympa och motion.
 
Sv: "fy spray"

tabasco kan man ju alltid köra på... Personligen tycker jag bara sånt där är värdelöst (ja, jag talar av egen erfarenhet), för det enda man gör är att undvika problemet och inte lösa det.

:)
 
Sv: "fy spray"

Min hunds uppfödare tipsade om att "smyga på hunden" om den äter på saker, typ i ett fönster (svårt om man bor i lägenhet...) samtidigt som man har typ en walkie-talkie eller liknande liggande i det rum som hunden är. Kan oxå ta mobilen och ringa till hemtelefonen och låta luren ligga av. När sedan hunden försöker tugga på nåt så säger man fy eller nej eller vilket kommando hunden är van vid. Den lär nog bli mycket paff när matte/husse låter men inte syns...

Jag har inte behövt testa, men det låter som om det skulle kunna funka?

Lycka till med din, olidligt när de äter på saker ju...
 
Sv: "fy spray"

Testat lämna ben och dyl. när du lämnar hunden ensam? Kanske lämna ett eller två och så någon leksak?

Annars kan du tillexempel ge hunden ett ben, berömma när den biter på benet och sina leksaker och säga fy åt den när den tuggar på annat som den inte bör tugga på.
 
Sv: "fy spray"

Fy spray upplever jag inte fungerar...eller så var det bara min labbe kille som gillade smaken? Men jag "låtsades" gå ut och smög mig in igen och inväntade honom och så fort han började tugga så hoppade jag fram och fyade honom. Det var effektivt vill jag lova. :) Han har inte gjort om det igen efter det iallafall. Och som ovan skrev att lämna ben och så framme, och beröm när hon väljer att tugga på dom och tillrättavisa när hon väljer fel saker.
 
Sv: "fy spray"

ska försöka komma på henne fler gånger.
försökt med ben, men det tycker hon inte om ...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 708
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 584
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 431
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp