Fylld kyckling - tips, tack!

strawberrysylt

Trådstartare
Ska laga en hel fylld kyckling i skolan o tar gärna emot tips på goda fyllningar. Helst inte äpple o katrinplommon då en annan grupp tagit det, men gärna något åt det söta, kanske indiska hållet, kardemumma, kokos, lite knäckigt och sånt... Men alla tips är välkomna!

Kan man använda rotfrukter på något sätt? Kan det bli bra och hur isf? Eller annat som är i säsong gärna. Eller kanske något med apelsin?


Tack!


//r
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Tack för tipsen allihop!

millifjoris: Just den fyllningen var inte min grej, men videon var jättebra att se, tack!

Åh, det finns så mycket goda smaker ju!

Men ifall jag skulle ta kardemumma o kanel o ingefära, vad ska jag ha att gegga ihop det med då, vad tror ni blir bra? Jag bukar inte göra sånt här...

Nötter får vi inte använda, apelsin och timjan är gott, men helst gör jag nog något med karemumma o det denna gången, men som sagt apelsin o timjan är med gott... men vilken gegga ska jag ha som sagt?

vad tror ni om att använda creme-fraiche, kardemumma, kanel, ingefära och lite sirap och russin och så i med det i kycklingen? Ska jag ha lite tomatpure/krossade tomater eller så med eller vad tror ni? Hmm... Lite mango också kanske...


//r
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Velpottan nummer ett, det är jag det, men blåbäret, när du fyller med det där, har du bara apelsin och det andra då, ingen "gegga?"


//r
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Jag brukar göra såhär:

Blandar fyllningen i en skål tillsammans med litelite olja, så att det blir grötigt men fortfarande tjockt - inte blött. Har jag apelsin i så pressar jag över lite saft från den också. Alternativt lite transbärsjuice eller lite rödvin om jag har det hemma. Det blir *svettigt* i kycklingen ändå, så den behövs nästan ingen extra vätska.

Kardemumma, kanel, ingefära och lite sirap och russin låter för övrigt som en perfekt grej att kombinera med just apelsin :D
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Torkade aprikoser tror jag skulle passa bra till den kryddblandningen :)
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Tusen tack för svaren alla!

Blåbäret: Okeej, tack då är jag med! Det låter gott! Ja, du har kanske rätt, man skulle nog kunna kombinera alla de smakerna! Hmm...

JosefineLi: Det där verkade himla gott också faktiskt! Sparde ner receptet.

Har betänketid till imorgon kl 10.30, då ska inköpslistan lämnas till min lärare.... =S.... så då ska jag ha bestämt vad det blir =) Tack igen för hjälp och tips!


//r
 
Sv: Fylld kyckling - tips, tack!

Ja, det låter gott!

Jag tror jag kommer använda mig av apelsin och rosmarin denna gången!:) Hittade ett recept som jag nog håller mig till såhär första gången jag ska göra det! Det blev ju utefter era tips, fler som sa det, tusen tack fina fina buke!

Ska se om jag har möjlighet att laga rätten innan vi ska göra det med skolan med, kanske med en annan fyllning, det verkar ju gott!


:)


//r
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp