Fyller snart 40.

Jag fyller 40 i september och vet inte vad jag ska göra. Fest eller bjuda går bort då jag inte har några att bjuda. Den lilla vänskapskretsen jag hade försvann under pandemin så har bara ytliga kontanter kvar.
Chefen på jobbet undrade om han fick köpa tårta och bjuda på på jobbet när jag fyller men tackade nej. Kommer vara för jobbigt att "bara" bli firad på jobbet och inte privat, blir liksom ett så tydligt bevis på hur ensam jag är.

Fan, vill inte mer, vill bara lägga mig i sängen och stanna där.

Frågan kvarstår, vad ska jag hitta på att göra på egen hand. Vara hemma helgen innan jag fyller kommer jag inte klara.
 

En weekendresa någonstans?

Hade jag åkt bort någonstans själv en helg/långhelg hade turridning på islandshäst stått högt upp på listan! :love: Alltså en sån där lite längre fleradagars tur med middag på kvällarna osv. Blir ju ofta ett gäng personer från flera håll som inte känner varandra sen innan på en sån tur tänker jag.
 
Åh vad jag känner igen mig i känslan.. Jag har nåt år kvar till 40, men har redan börjat "stressa" för det pga känner inga..
Men kanske kan det vara en öppning att återfå kontakten med de man tappat pga pandemin? (om de är såna man önskar kring sig då vill säga)
Eller som @nejlica skrev, nån härlig weekendresa, med aktivitet man tycker om att göra, känns som att det kan öppna upp för nya bekantskaper
 
Jag fyller 40 i september och vet inte vad jag ska göra. Fest eller bjuda går bort då jag inte har några att bjuda. Den lilla vänskapskretsen jag hade försvann under pandemin så har bara ytliga kontanter kvar.
Chefen på jobbet undrade om han fick köpa tårta och bjuda på på jobbet när jag fyller men tackade nej. Kommer vara för jobbigt att "bara" bli firad på jobbet och inte privat, blir liksom ett så tydligt bevis på hur ensam jag är.

Fan, vill inte mer, vill bara lägga mig i sängen och stanna där.

Frågan kvarstår, vad ska jag hitta på att göra på egen hand. Vara hemma helgen innan jag fyller kommer jag inte klara.
Är det inte bättre att bli firad bland arbetskamrater(-vänner) än inte alls? De på jobbet är väl också dina vänner?
Har du funderat på att ta upp kontakten med de vänner du hade innan pandemin?

Angående aktivitet så tycker jag att en ledd vandring, en båttur eller nåt sånt där du har en och samma grupp runt dig ett dygn - några dagar skulle vara bra.
 
Är det inte bättre att bli firad bland arbetskamrater(-vänner) än inte alls? De på jobbet är väl också dina vänner?
Har du funderat på att ta upp kontakten med de vänner du hade innan pandemin?

Angående aktivitet så tycker jag att en ledd vandring, en båttur eller nåt sånt där du har en och samma grupp runt dig ett dygn - några dagar skulle vara bra.
Kollegorna känner mig inte mer än vem jag är jobbmässigt.
Fd vännerna blir det inget med pga olika omständigheter.

Börjar fundera på att åka på spa.
 
Jag som inte är ett fan av spa hade åkt till någon stad där det går att stadsvandra. Kika på fina hus och omgivningar. Tagit en fika eller ett glas vin på flera ställen. Kolla folk. Men det beror såklart vad man är intresserad av.

Jag hade inte valt åka till ställe där många firar... typ par eller gäng.

Var mer om något liknande p.g.a äktenskaplig krasch när jag fyllde 40 år.
 
Jag är inte någon som firar överhuvudtaget så jag hade nog försökt släppa det bara, men om det inte går så åk iväg någonstans trevligt, som folk har sagt. :) En liten kryssning så är en omgiven av folk? Eller en kurs med djur kanske, då finns det något att connecta med andra människor över.
Avsäger mig också alltid firanden på jobbet, tycker det är jättestyltigt och jobbigt.
 
Är du en person som firar födelsedagen annars eller känner du att du måste bara för du fyller 40?
Om inte hade jag bara släppt det och haft en helt vanlig dag :)

Hade personligen inte tackat nej till tårta på jobbet dock 😋
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Acto
·
Mat Fyller 40 om drygt 2 veckor och för att fira detta har jag bjudit mina vänner på bla en picknick nästa helg. 🥳 I gruppen finns bla 2...
Svar
13
· Visningar
1 474
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Och jag har bestämt mig för att hela detta året ska handla om MIG. 🥳 Missförstå mig rätt nu. Jag har både man, barn, hund och jobb som...
Svar
19
· Visningar
1 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp