Fyrgångshingstar

Katina

Trådstartare
Hej!
Jag har ett femgångssto som jag ska betäcka nästa säsong. Hennes starkaste gångart är PASS så jag vill helst ha en fyrgångshingst eller en femgångare med svagare pass.
Några förslag?
Mitt sto är dessutom ganska litet (130cm) så vill helst ha en lite större hingst till henne.
Har kollat lite på Oliver frá Eyrarbakka och Ypsilon frá Holtsmúla.
Är det någon som har någon avkomma som kan berätta lite?
Ägarna tycker ju alltid att deras häst är finast i världen. Skulle vara kul att höra lite från andra perspektiv.
Tacksam för svar! :)
 
Sv: Fyrgångshingstar

Jag betäckte mitt sto med Berserkur förra året, fick en fin avkomma som ser lovande ut :) töltar och galopperar mest just nu.
 
Sv: Fyrgångshingstar

Jag har en avkomma efter Ypsilon :) jag har nog bara superlativ att komma med :) fina, jämna gångarter, fantastiskt sinne. Alltid ren tölt, från första steg :D
 
Sv: Fyrgångshingstar

Soldan tycker jag ger fina avkommor som också är trevliga, jag har själv haft en avkomma.
De avkommor jag har träffat har varit stora och min egna som jag hade var ca 143 cm.
 
Sv: Fyrgångshingstar

Soldan tycker jag ger fina avkommor som också är trevliga, jag har själv haft en avkomma.
De avkommor jag har träffat har varit stora och min egna som jag hade var ca 143 cm.

Soldan? Vad heter han i "efternamn"? Aldrig hört talas om :D
 
Sv: Fyrgångshingstar

Han är skimmel. Jeg vet inte vilken färg mamman hade, köpte honom som 3-åring..
 
Sv: Fyrgångshingstar

Hej!

Vill du ha ett relevant svar som grundar sig på fakta så gå in på World Fengur under "Virtual Mate Selection". Det är ett helt nytt system som är framtagen av Thorvaldur Árnason och genom att ange hingst och sto får du fram:

- Förväntad avkomma - BLUP ? F% (inavelskoefficient)
- Möjliga genotyper för färg och passgen hos hingsten (9 loci)
- Möjliga genotyper för färg och passgen hos stoet (9 loci)
- Möjliga genotyper för färg och passgen hos avkomman (9 loci)
- Sannolikhet för 4-gångs avkomma = % ; Sannolikhet för 5-gångs avkomma = %
- Möjlig färg och sannolikhet för varje färg i den förväntade avkomman

Hälsar
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
 
Sv: Fyrgångshingstar

Är det någon som har någon koll på Tjaldur frá Skullerup? Gångarter samt lynne?
 
Sv: Fyrgångshingstar

Han ska vara otroligt snäll, fyra stabila gångarter med fasttakt tölt. Tycks nedärva mycket man. Han lär vara ett bra val för den som vill avla fram en bra och trevlig hobbyhäst.
 
Sv: Fyrgångshingstar

Om det är någon som är seriöst intresserad så finns det nu även möjlighet i World Fengur att ange stoets id.nr. och få förslag på hingst efter de kriterier man sätter upp. Om man är intresserad av en objektivt förslag till hingst till sitt sto ;)

Rolle
IpL
 
Sv: Fyrgångshingstar

Om det är någon som är seriöst intresserad så finns det nu även möjlighet i World Fengur att ange stoets id.nr. och få förslag på hingst efter de kriterier man sätter upp. Om man är intresserad av en objektivt förslag till hingst till sitt sto ;)

Rolle
IpL

Jag har inte något konto på world fengur! Kan därför inte kolla upp sånt! :o
 
Sv: Fyrgångshingstar

Okay, det är en av många fördelarna med att vara medlem i en lokalförening ;)
PM stoets id nummer och vad du efterfrågar för egenskaper så kan du få ett smakprov ;-)

Rolle
IpL
 
Sv: Fyrgångshingstar

Är du inte medlem i SIF? Din mor är väl i alla fall det, då har hon ju inloggning till World Fengur. Är man med i SIF är det gratis medlemskap i WF! :)

Malin
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 016
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
27
· Visningar
1 032
Senast: Sel
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp