Fyrhjulsdrift under 130 g CO2/km?

athena

Trådstartare
Finns det någon sådan? Ny bil alltså. Diesel! Och den ska få dra 2000 kg också :).
 
Nej.
130g/km är motoriserade skottkärror, inget som du får dra den vikten med. Men är utsläppen verkligen det absolut viktigaste när man ska köpa ny bil?
 
Ja om du ska ha den i jobbet och är tvungen att kunna dra 2000 kg så..men ska du ha den privat så finns det nog ingen bil som uppfyller kraven, en stor tung bil som får dra 2000. Men växla bränsle till gas så kanske ;)

Jag ska ha den både och. Gas är inte ett alternativ här tyvärr. Om några år kanske.

Jag får ju dra 2000 med den jag har nu, den ligger på 182 g/km - tänkte det kanske hänt nåt sen 2008 ;).
 
Tack! Lite svårt att utröna 4wd dock. Men ska kolla vidare.
Svärmors nya xc60 vill jag mena låg där eller under? Men den får nog inte dra 2000....?
Jag avskyr att köra makens xc70 och speciellt när man hänger släp på. Tycker den går rakt fram i svängarna. Men det är ju mer för att jag är en kass förare och helst kör låga, tyska bilar.. :)
 
Svärmors nya xc60 vill jag mena låg där eller under? Men den får nog inte dra 2000....?
Jag avskyr att köra makens xc70 och speciellt när man hänger släp på. Tycker den går rakt fram i svängarna. Men det är ju mer för att jag är en kass förare och helst kör låga, tyska bilar.. :)

Frågan är om det är 4wd. Man kan ju välja bort det numera...
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 443
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: attheedge
·
Fordon Jag behöver en ny bil så fort det bara är möjligt. I lördags missade jag tyvärr en bra bil så jag måste hitta något annat. Men vad ska...
Svar
3
· Visningar
347
Senast: dobbis
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 599
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp