Fysisk aktivering

Trasdocka

Trådstartare
Livet känns rätt så trist nu när det ständigt är skola, plugg och sedan hem och sitta vid datorn på repeat.

Har planer på att gå ut och gå med mamma om kvällarna men känner att jag skulle behöva något mer. Funderar på badminton/dans då jag tycker att det är roligt men är nybörjare på bådadera. Skulle glädjeligen ta emot tips från er bukare om ni har någon aktivitet som ni tycker är rolig men samtidigt ansträngande, som fungerar bra även om man inte kommer dit med en kompis.

Tacksam för alla svar!:bow:
 
Livet känns rätt så trist nu när det ständigt är skola, plugg och sedan hem och sitta vid datorn på repeat.

Har planer på att gå ut och gå med mamma om kvällarna men känner att jag skulle behöva något mer. Funderar på badminton/dans då jag tycker att det är roligt men är nybörjare på bådadera. Skulle glädjeligen ta emot tips från er bukare om ni har någon aktivitet som ni tycker är rolig men samtidigt ansträngande, som fungerar bra även om man inte kommer dit med en kompis.

Tacksam för alla svar!:bow:
Hoppa in i beachtråden vettja, där är vi ett helt gäng med glada träningsintresserade i alla kategorier! :)
 
Jag ÄLSKAR dans, så det slår jag ett slag för! Man behöver inte ha med sig en kompis, men chansen är stor att man får nya kompisar när man är där :)

Det finns massor av olika dansstilar att välja bland, allt efter tycke och smak. Om du vill kan du PMa var du bor så kan jag hjälpa dig kolla upp vad det finns för dansskolor däromkring och om du vill bolla lite om vad för stil/er som kan passa dig :bump:
 
@Trasdocka även om du är nybörjare på det du vill göra, kommer du utvecklas under tiden som du går där. Ingen är fullärd redan från början, som det sägs. Jag tycker definitivt att du ska prova antingen badminton eller dans och känna efter hur det känns, samt ge det lite tid. Lycka till. :up:
 
Jag har börjat simma en gång i veckan nu efter att ha tävlingssimmat när jag var yngre, men sen inte simmat på flera år. Jag tycker det är jättekul =). En sak som jag har sagt till mig själv nu är dock att jag ska inte gå ut för hårt, det är bättre att simma en gång i veckan och längta efter tillfällena, som jag nu faktiskt gör, än att gå ut för hårt i början o tröttna fort.

Funderar på fler sporter jag kan prova på också, men som sagt, vill inte tröttna, så kör på att etablera vanan med simningen först och främst.

=)

//r
 
Jag har börjat simma en gång i veckan nu efter att ha tävlingssimmat när jag var yngre, men sen inte simmat på flera år. Jag tycker det är jättekul =). En sak som jag har sagt till mig själv nu är dock att jag ska inte gå ut för hårt, det är bättre att simma en gång i veckan och längta efter tillfällena, som jag nu faktiskt gör, än att gå ut för hårt i början o tröttna fort.

Funderar på fler sporter jag kan prova på också, men som sagt, vill inte tröttna, så kör på att etablera vanan med simningen först och främst.

=)

//r
Yes! Vad kul :) har funderat på simning då jag precis lärt mig att flyta haha men känner mig lite konfunderad över alla dessa oroligheter på badhusen där tjejer blir tafsade m.m. :/
 
=( Åh, så hemskt tråkigt att du känner att du inte kan gå och simma på grund av det. Kanske om du har möjlighet att gå dit på en tid på dagen när inte så många är där?

//r
 

Liknande trådar

Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 862
Senast: Bluefish
·
Kropp & Själ Hej! Har fått reda på att jag har en kronisk ögonsjukdom som tyvärr kommer att påverka mig resten av livet. Har extremt torra ögon som...
2
Svar
27
· Visningar
3 264
Senast: Gnist
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp