Fyspray el liknande?

aida

Trådstartare
Finns det någon spray eller liknande som man kan använda för att få katterna att inte tycka att det är så roligt att klösa på tapeterna och krafsa ur jorden ur blomkrukorna? :cautious:
De har ett stort klösträd plus annan klösbräda, så klösmöjlighet finns. Tror att det är framförallt den lite äldre katten som är på tapeterna, hon är lite frustrerad över att inte "kunna" gå ut nu (hon anser att det är för kallt och det ligger nått vitt äckligt på marken). Sen är det kattungarna (nu 6 mån) som tycker att det är jättekul att sitta i blomkrukorna och gnaga samt sprätta jord åt alla håll. De kommer skolas in i utelivet framåt sommaren och blir väl bättre stimulerade då.
Vi ska som tur är ändå tapetsera om där hon har klöst, men innan vi gör det så måste vi på något sätt få henne att sluta med detta...
I blomkrukorna har jag testat att lägga skivor av citron/lime, men det har noll effekt.
Tips någon?
 
Jag sprayade feliway på en stol som katterna gärna klöste på. Det fungerade, de slutade klösa där.
 
Angående blomkrukorna, kan du lägga typ myggnät över jorden kring växten där det är möjligt.
Just sprayer och sånt där tror jag inte på. Mer stimulans brukar vara nyckeln. Typ hyllor för dem att klättra på väggarna på osv.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre! Första katten övertalades vi till att ta emot. Vi bodde i lägenhet och en kollega hade blivit allergisk mot sin hårboll till...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp