Bukefalos 28 år!

iloveyouexilia

Trådstartare
Jag ska beställa g boots nu till min islandshäst.
Törs jag beställa 240g med risk att det kan fastna grus och sånt och det blir över maxvikten eller ska jag hålla mig på den säkra sidan och beställa 200g istället ? :)
 
Sv: G boots

Nu har vi inte G-boots utan T*p R*eiters gummiboots, men i alla fall.
De är (var:angel:) 240 gr. Vid vägning av dem (rena) visade vågen 244/245 gr så det behövdes inte alltför många gruskorn för att de skulle gå över gränsen.

För att vara på säkra sidan klippte jag bort lite från den övre gummikanten så de nu väger ca 225 gr :p.
Nu vet jag inte hur G-boots är gjorda och om de vid behov går att minska på det här viset så jag skulle nog vara lite försiktig med att köpa 240 gr boots för tävling.
 
Sv: G boots

Är inget fan av g-boots. Jag har ett par, skulle vara 240g...Vägde dom innan jag använde dom, den ena vägde 245g den andra vägde 255g:confused:
Remmarna var oxå dåliga och deras service existerar inte.

Det går att skära ner lite i bakkant på dom, men inte för mycket då blir blyet synligt.
230g hade varit perfekt:idea:
 
Sv: G boots

Ja hur hästen går beror ju helt och hållet på hur man rider den, är den rätt grundriden och lösgjord så lyfter den det den kan, det blir naturligtvis lite xtra lyft om man sätter tyngd på dom men mycket är det inte...

Hästarna har det lyft dom har och har dom lösgjorda muskler ja då lyfter dom mer för då tar inte alla spänningar emot :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
2 749
Senast: Strict
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 258
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 045
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp