Gå i vuxen grupp.

abcabcabc

Trådstartare
Då min häst nu har fått gått i pension så letade jag fram en ridskola att rida på. Jag hittade en grupp som var ledig och fick testa rida en gång. Gruppen hade kommit längre än mig och jag kände att jag inte riktigt passade in.
nu har jag fått chansen att rida i en vuxen grupp men jag är bara 15 år. Vad tycker ni jag ska göra. Vilken grupp ska jag välja?
 
Bara att prova
Sen vad är det viktiga? Hitta nya kompisar eller en ridgrupp som passar din nivå på ridningen?
 
Då min häst nu har fått gått i pension så letade jag fram en ridskola att rida på. Jag hittade en grupp som var ledig och fick testa rida en gång. Gruppen hade kommit längre än mig och jag kände att jag inte riktigt passade in.
nu har jag fått chansen att rida i en vuxen grupp men jag är bara 15 år. Vad tycker ni jag ska göra. Vilken grupp ska jag välja?

Om ridskolan säger ok till att du går i den gruppen så är det bara att välja den du tycker bäst stödjer din utveckling. Eventuellt kan du ju diskutera med ridläraren om du känner dig osäker på det. Ålder är ju bara en siffra och för mig som vuxen så har det inte spelat så stor roll om jag rider med ungdomar eller vuxna.
 
När jag började i den gruppen jag rider i på ridskolan för närvarande var jag äldst (dvs enda vuxen). Funkade fin fint.
Nu har samma grupp ändrat sig så det rider mest vuxna och någon ungdom, alla har roligt ihop och allt flyter som vanligt.

Har i och för sig alltid ridit i blandgrupper när jag började i ridskola igen på äldre dar (även i någon "vuxen grupp" där jag var yngst) inga problem.
Jag och ungdomen har börjat prata lite mer nu, när jag började var personen väldigt tystlåten och höll sig gärna för sig själv. Jag är en sådan person som kan bli kompis med alla oavsett ålder, just med hästarna tycker jag det viktigaste är ridningen, det går att ha kul ändå.
 
Okej! Tack för svaren. Om det visar sig att denna gruppen är för ’enkel’, vilken grupp skulle jag då välja? Den lite svårare eller den lite enklare? Eller ska jag helt ta det med ridläraren?
 
Okej! Tack för svaren. Om det visar sig att denna gruppen är för ’enkel’, vilken grupp skulle jag då välja? Den lite svårare eller den lite enklare? Eller ska jag helt ta det med ridläraren?
Ta det med ridläraren, men generellt så är det nog bättre att den enklare gruppen och i sådana fall be om extra utmaningar (även enkla övningar är supersvåra om man verkligen lägger fokus på att göra dem perfekt).
 
Då min häst nu har fått gått i pension så letade jag fram en ridskola att rida på. Jag hittade en grupp som var ledig och fick testa rida en gång. Gruppen hade kommit längre än mig och jag kände att jag inte riktigt passade in.
nu har jag fått chansen att rida i en vuxen grupp men jag är bara 15 år. Vad tycker ni jag ska göra. Vilken grupp ska jag välja?

Jag var femton-sexton år när jag började rida och för lång för annat än de största ponnysarna, så jag hamnade i en nybörjargrupp för vuxna. Det var bara roligt att rida med folk i så himla olika åldrar tyckte jag! Sen hade jag nog tagit den enklare gruppen om jag behövde välja. Man kan alltid slipa på sin grundridning och försöka göra alla enkla moment så perfekt man bara kan, tristare att inte riktigt hänga med i övningarna tycker jag.
 
Vi har blandade åldrar i många grupper hos oss och upplever inte det som ett problem alls. Rid i den grupp som passar dig bäst i nivå, röstar jag för.
 
Okej! Tack för svaren. Om det visar sig att denna gruppen är för ’enkel’, vilken grupp skulle jag då välja? Den lite svårare eller den lite enklare? Eller ska jag helt ta det med ridläraren?

Ta det med ridläraren men min egen upplevelse är att det är bättre att gå i en grupp som är på lite lägre nivå och verkligen lägga fokus på att man gör saker korrekt innan man går vidare. Finns risk om man är i en grupp som är bättre än en själv att det bara blir jobbigt och pressande. Mycket roligare då att gå vidare i uppåt i nivåerna och man känner man verkligen är redo för det man ska hålla på med. Det är min personliga upplevelse iallafall.

Den enklaste sak kan göras svårare och mer avancerad även i en grupp som inte är på så hög nivå. Ta t.ex. en halt där kan man utmana sig och lära sig att bara stanna för sätet och inte behöva använda tygel. Sen att få hästen att gå fram ur halten med stöd på bettet och i form.
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 421
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 065
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 894
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 274
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp