Gå med i grupp som sida på Facebook

tott

Trådstartare
Jag administrerar en sida på Facebook, en sida som skulle göra sig bra i en del grupper. Jag kunde då kommentera som sidan och inte som mig själv, vilket skulle vara bra för alla.

Det här verkar vara möjligt (igen) att kommentera som sida, förutsatt att sidan är med i gruppen.
Fattar någon vad jag menar :o?

...men HUR gör man om man som sida vill gå med i en grupp? Har försökt hitta svaret via Facebooks instruktioner, men lyckas inte.
 
Om gruppen du vill gå med i accepterar att du följer den som en sida (långt ifrån alla gör det) så kommer det alternativet upp när du klickar på "join group"(jag har min pa engelska-kanske står det ngt annat om man har svenska). Om jag klickar pa det så kommer bägge mina profiler fram (en är min privata sida och en är en sida som jag administrerar) och jag kan välja vilken som ska ga med i gruppen. Om gruppen inte godtar att sidor gar med då kommer automatiskt din privata profil att vara den som ansöker om att gå med.
 
Om gruppen du vill gå med i accepterar att du följer den som en sida (långt ifrån alla gör det) så kommer det alternativet upp när du klickar på "join group"(jag har min pa engelska-kanske står det ngt annat om man har svenska). Om jag klickar pa det så kommer bägge mina profiler fram (en är min privata sida och en är en sida som jag administrerar) och jag kan välja vilken som ska ga med i gruppen. Om gruppen inte godtar att sidor gar med då kommer automatiskt din privata profil att vara den som ansöker om att gå med.
Tack. Det har jag noterat i nya grupper jag som privatperson vill gå med i - alltså att sidorna kommer upp som förslag att gå med. I detta fall är jag redan som privatperson med i grupper som sidan borde vara med i, och då vet jag inte hur man gör...och OM man kan göra nåt?
 
Aha- då förstår jag. Testade just med min sida och det verkar ju inte funka. Googlade lite och fick det bekräftat ...
CCD75C63-6E30-494F-8225-7AB6E7A4CE66.png
 
Jag tycker inte att det funkar som det ska ändå. Jag är admin för en del sidor och kan ibland välja om jag ska skriva som mig själv eller som sidan. Men det funkar inte varje dag eller i varje grupp. I vissa grupper kan jag aldrig skriva som mig själv utan bara med sidans namn. Det verkar bero på vilken telefon man har också, eftersom min kompis kan välja i alla grupper med sin telefon. På dator ska det funka bättre men jag vet inte för jag använder aldrig fb på dator.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 988
Senast: Mkb
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 315
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 934
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp